« مراحل واگذاری انشعاب آب و فاضلاب »
با مراجعه متقاضی به دفاتر، پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین می بایست پس از آگاهی از نوع درخواست متقاضی، فرم حاوی عناوین مدارک موردنیاز جهت واگذاری انشعاب با شرایط مطرح شده را همراه با توضیحات لازم به وی ارائه دهد.
از جمله توضیحات لازم که می بایست به متقاضی در این مرحله ارائه داده شود :
۱- به متقاضی اعلام میگردد که با توجه به مراحل واگذاری انشعاب، به دفتر خدمات مشترکینی مراجعه نماید که ملک وی در محدوده خدمات رسانی آن دفتر واقع است. محدوده خدمات رسانی دفاتر توسط امور آب و فاضلاب به دفاتر ابلاغ می گردد.
۲- کروکی ارائه شده توسط متقاضی می بایست جدید و با مشخصات سند ملک مطابقت داشته و نام خیابان، کوچه، شماره پلاک و درب ورودی منزل در آن مشخص باشد.
۳- با پرسش در مورد مکان قرارگیری ملک متقاضی، امکان واگذاری انشعاب به متقاضی، بررسی گردد.
مراحل واگذاری انشعاب آب و فاضلاب به متقاضی دارای سند:
۱- تشکیل پرونده :
در این مرحله پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین می بایست پس از بررسی های لازم بر روی مدارک ارائه شده از جانب متقاضی و تائید آنها اقدام به تشکیل پرونده و ثبت آن در سیستم نماید.
در این زمینه رعایت نکات زیر ضروریست:
۱- درصورت ناقص بودن مدارک ارائه شده از جانب متقاضی امکان تشکیل پرونده تا زمان تکمیل مدارک نخواهد بود .
۲- در صورتی که سند با کروکی مطابقت نداشت و یا درب ورودی در آن مشخص نشده بود، تشکیل پرونده تا زمان رفع این مشکل از جانب متقاضی و ارائه کروکی جدید از جانب وی ، قابل انجام نیست .
۳- حتما می بایست آدرس، تلفن ثابت، تلفن همراه، تائیدیه کد پستی از شرکت پست، کپی شناسنامه مالک، کپی کارت ملی مالک، کپی سند مالکیت، کپی پروانه ساخت و پایان کار معتبر ساختمانی و کپی پروانه بهره برداری املاک غیر خانگی و معرفی اتحادیه و صنف مربوطه به صورت کامل از جانب متقاضی ارائه و با اصل مدارک مقایسه گردد. تبصره : متقاضیان انشعاب آب در منطقه زیباشهر زاهدان، میبایست علاوه بر مدارک فوق الذکر نسبت به ارائه معرفی نامه از تعاونی مسکن ارتش نیز اقدام نمایند.
۴- یکی از اقدامات لازم در این مرحله تخصیص اولیه کد شناسایی ۱۶ رقمی به متقاضی، از طریق آدرس و شماره اشتراک قبلی ملک و یا اشتراک ملک مجاور (همسایه) توسط پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین می باشد. در تخصیص اولیه کد شناسایی، موارد ذیل مد نظر قرار می گیرد:
الف - دوازده رقم سمت چپ کد شناسایی انشعاب مورد تقاضا برابر با دوازده رقم سمت چپ کدشناسایی اشتراک قبلی یا ملک مجاور (اشتراک همسایه اعلام شده توسط متقاضی) ثبت می گردد.
ب - چهار رقم آخر (شماره ملک) به نحوی تخصیص داده می شود که اولاً کد شناسایی تکراری در سیستم مشترکین ثبت نگردد، دوماً کد شناسایی (شماره ملک) متقاضی نزدیکترین شماره به کد شناسایی (شماره ملک) اشتراک قبلی یا ملک مجاور باشد.
ج - تخصیص نهایی کد شناسایی : در زمان انجام ارزیابی ملک مورد تقاضای انشعاب، ارزیاب میبایست کد شناسایی تخصیص داده شده در مرحله اول را بررسی و در صورت نیاز به اصلاح، کد شناسایی دقیق را جهت ثبت و اصلاح در سیستم مشترکین به پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین اعلام نماید.
۵- واحد های غیرمسکونی در حال ساخت سازمانهای دولتی، عمومی و پیمانکاران آنها برای کارگاههای موقت خود میتوانند تقاضای استفاده از انشعاب با کاربری آب آزاد نمایند که در صورت تائید امور آب و فاضلاب در این خصوص اقدام میگردد. لذا در خصوص سایر متقاضیان انشعاب برای املاک در حال ساخت و ساز، میبایست تشکیل پرونده بر اساس مشخصات کل ملک (مطابق پروانه معتبر ساختمانی) صورت پذیرد و صرفاً کد وضعیت موقت جهت اعمال نرخ ساخت و ساز تا زمان تکمیل بنا در سیستم مشترکین ثبت می گردد. بدیهی است هزینه های حق انشعاب ملک برای کل واحدهای مندرج در پروانه ساختمانی از متقاضی دریافت و صرفا یک انشعاب با قطر ۲/۱ اینچ (و حد اکثر ۴/۳ اینچ با تائید امور آب و فاضلاب) نصب خواهد گردید. پس از تکمیل بنا، تغییر وضعیت کاربری ملک و واگذاری انشعابات مجزا جهت سایر واحدهای ملک، منوط به تسویه حساب انشعاب ساخت و ساز، ارزیابی مجدد ملک و تائیدیه امور آب و فاضلاب می باشد.
۶- در صورتی که نوع کاربری انشعاب درخواست شده غیر خانگی بود، می بایست ظرفیت قراردادی کلیه واحدهای ملک بر اساس جداول دهگانه ظرفیت قراردادی محاسبه و جمع گردد، سپس میانگین ظرفیت قراردادی را با توجه به تعداد کل واحدها، در قسمت ظرفیت قراردادی سیستم وارد می نماید .
۷- اطلاعات متقاضی در قسمت تشکیل پرونده سیستم ثبت و کد یونیک سریال تقاضا به صورت مکانیزه به وی اختصاص داده می شود . این کد توسط پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین و به همراه شماره تلفن دفتر با تکمیل قسمت اول فرم سه قسمتی نوبت دهی فروش انشعاب، جهت نوبت دهی ارزیابی ملک و پیگیری های بعدی به متقاضی ارائه می گردد. همچنین در این مرحله توضیحاتی در خصوص اقدامات اولیه متقاضی جهت آماده سازی محل نصب انشعاب (برابر ضوابط اعلام شده توسط امور آب و فاضلاب) به متقاضی داده می شود.
۸- در خصوص کلیه متقاضیان انشعاب آب و فاضلاب، میبایست حتما اقدام به ارزیابی حضوری از ملک گردد. در این خصوص با توجه به زمانبندی موجود ، نوبت بازدید از ملک به متقاضی داده می شود. طریقه نوبت دهی بدین صورت است که به تعداد ۱۵ عدد پرونده در روز ارزیاب شرکت اقدام به بازدید از مکان مورد نظر خواهد کرد. لازم به توضیح است که ارزیاب شرکت در محل دفاتر فرمهای ارزیابی را تحویل گرفته و پس از ارزیابی ملک و بررسی وضعیت فنی شبکه و انشعاب ، نسبت به تکمیل فرم ارزیابی اقدام و قسمت دوم فرم نوبت دهی فروش انشعاب (برای مراجعه بعدی متقاضی) را تکمیل و به وی تحویل می نماید و فرم ارزیابی تکمیل شده را به پیمانکار دفتر خدمات مشترکین عودت می نماید. نوبت دهی برای مراجعه بعدی متقاضی جهت دریافت فیش های پرداختی به دفتر خدمات مشترکین، در صورتیکه نیاز به بازدید شبکه و انشعاب نباشد، ۴۸ ساعت پس از ارزیابی و در صورت نیاز به بازدید فنی شبکه و انشعاب ۷۲ ساعت پس از ارزیابی ملک خواهد بود. این مدت برای متقاضیانی که نیاز به اجرای توسعه شبکه یا خط اختصاصی دارند توسط امور آب و فاضلاب به متقاضی اعلام می گردد.
۹- ارزیاب می بایست با بررسی وضعیت فاضلاب متقاضی، وجود و یا عدم وجود شبکه فاضلاب برای متقاضی را تعیین و در فرم ارزیابی اعلام نماید.
۱۰- چنانچه جهت واگذاری انشعاب به ملک مورد تقاضا، نیاز به تخریب آسفالت باشد، ارزیاب در فرم ارزیابی ابعاد تخریب آسفالت را بطور دقیق مشخص و درج می نماید.
۱۱- در پایان این مرحله اطلاعات فرم ارزیابی و کد شناسایی تائید شده توسط ارزیاب در سیستم مشترکین ثبت و گردش کار تشکیل شده برای متقاضی در سیستم به مرحله شبکه و انشعاب ارجاع داده می شود.
۱۲- در صورت شمول تخفیفات قانونی به متقاضی، پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین میبایست برابر بخشنامه ابلاغی، تخفیفات مربوطه را در سیستم مشترکین ثبت و درج نماید.
۲- شبکه و انشعاب :
در خصوص انشعاباتی که نیاز به توسعه شبکه و خط اختصاصی جهت واگذاری انشعاب آب دارند، ارزیاب نسبت به هماهنگی و اعلام موضوع به واحد فنی شبکه و انشعاب اقدام می نماید. واحد شبکه و انشعاب پس از بازدید فنی، هزینه های مربوطه را برآورد و به همراه اطلاعات اجرائی در فرم ارزیابی ثبت و تائید نموده و به ارزیاب تحویل می نماید. سپس ارزیاب فرم ارزیابی تائید شده را با ذکر سایر هزینه های نصب و بهاء لوازم و غیره به دفاتر خدمات مشترکین تحویل می نماید. ثبت اطلاعات اجرائی و هزینه های توسعه شبکه و خط اختصاصی بر اساس مندرجات فرم ارزیابی، بر عهده پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین می باشد.
۳- ثبت هزینه، محاسبه و اعلام :
در این مراحل پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین با توجه به اطلاعات محاسباتی متقاضی اقدام به ثبت هزینه های مربوطه در سیستم و سپس محاسبه حق انشعاب توسط سیستم می نماید .
تذکر : در صورت فعال بودن فاضلاب متقاضی ( بر اساس گزارش ارزیابی ملک ) ، می بایست علاوه بر ثبت هزینه های آب، هزینه های مربوط به فاضلاب نیز ثبت گردد و محاسبات با اعمال فاضلاب صورت پذیرد.
۴- پرداخت :
۱- پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین نتیجه محاسبات را طی گزارش دکونت (شامل اطلاعات عمومی، محاسباتی و مبالغ تعرفه ای و هزینه ای و تخفیفات) از سیستم مشترکین چاپ و امضاء نموده و با ضمیمه نمودن به سایر مدارک، در صورت مراجعه متقاضی به رؤیت و امضاء وی رسانده و سپس به تائید و امضاء ناظر کارفرما در محل دفاتر خدمات مشترکین نیز می رساند.
۲- همواره می بایست نحوه پرداخت در سیستم به صورت پیش فرض، تمام نقد و با درج شماره حساب حق انشعاب بانک ملت شعبه دانشگاه صورت پذیرد .
۳- در صورت اصرار متقاضی مبنی بر تقسیط حق انشعاب، پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین میبایست ضمن توجیه متقاضی در خصوص نحوه تقسیط (مطابق با اختیارات ابلاغی به دفاتر) گزارش دکونت را به متقاضی تحویل تا جهت اخذ تائیدیه تقسیط به امور آب و فاضلاب مراجعه نماید.
۴- مدیر امور آب و فاضلاب در ذیل گزارش دکونت متقاضی تقسیط حق انشعاب، برابر اختیارات ابلاغی دستور تقسیط را به امور مالی صادر می نماید.
۵- امور مالی پس از اخذ سفته، چک و یا هر تضمین مورد تائید دیگر، نسبت به صدور مجوز تقسیط با ذکر کامل مبلغ نقدی، مبلغ قابل تقسیط، تعداد و سررسید اقساط اقدام می نماید. مجوز تقسیط میبایست دارای شماره و تاریخ و با رعایت اختیارات تقسیط ، با امضاء مدیر امور به دفاتر ابلاغ گردد.
۶- پس از ارائه مجوز تقسیط از سوی متقاضی، پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین برابر مفاد مجوز اخذ شده، نسبت به اعمال تقسیط در سیستم مشترکین اقدام می نماید.
۷- در این مرحله پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین مجددا گزارش دکونت (با اعمال تقسیط) را از سیستم مشترکین چاپ پس از امضاء خود ، آن را به تائید و امضاء متقاضی و ناظر کارفرما در محل دفاتر خدمات مشترکین می رساند.
۸- سپس پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین فیش پرداخت نقدی (فیش سه نسخه ای – یک نسخه بانک، یک نسخه امور مالی و یک نسخه پرونده مشترک) را از سیستم مشترکین چاپ و آن را پس از تائید ناظر کارفرما در دفاتر، به متقاضی تحویل می نماید.
۹- چنانچه در گزارش ارزیابی، واگذاری انشعاب با تخریب آسفالت ذکر شده باشد، پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین میبایست فرم استعلام شهرداری را برابر گزارش ارزیاب در دو نسخه تکمیل و یک نسخه جهت اخذ پاسخ مربوطه از شهرداری، به متقاضی تحویل و نسخه دوم را ضمیمه سایر مدارک متقاضی نماید.
۱۰- پس از انجام اقدامات این مرحله، پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین گردش کار متقاضی را به کارتابل تائید نهایی ارجاع می نماید.
۵- تائید نهایی توسط ناظر کارفرما در دفاتر خدمات مشترکین:
در ابتدای هر روز ناظر کارفرما در دفاتر خدمات مشترکین اقدام به بررسی گردش کارهای موجود در کارتابل تائید نهایی می نماید . تذکر :
۱- ناظر کارفرما در دفاتر خدمات مشترکین می تواند برای بررسی وضعیت متقاضی از اطلاعات موجود در کارتابل تائید نهایی استفاده نماید .
۲- چنانچه بنا بر هر دلیلی گردش کار متقاضی از جانب ناظر کارفرما در دفاتر خدمات مشترکین تائید نشد، وی می بایست گردش کار متقاضی را همراه با توضیحات لازم به مرحله دارای اشکال بازگشت دهد. در اینصورت چنانچه نیاز به حضور مجدد متقاضی به دفاتر باشد، می بایست پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین اقدام به تماس تلفنی به متقاضی کرده و وی را مطلع سازد .
۶- وصول پرداخت نقدی :
در این مرحله می بایست وصولی فیش پرداخت شده توسط متقاضی در سیستم ثبت گردد . تذکر :
۱ - پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین پاسخ استعلام تخریب آسفالت شهرداری را از متقاضی دریافت و ضمیمه سایر مدارک متقاضی نماید.
۲ – پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین میبایست نسخه های فیش پرداختی مربوط به امور مالی و پرونده مشترک را از متقاضی تحویل بگیرد. در ضمن متقاضی می تواند برای خود یک کپی از فیش پرداخت شده تهیه نماید. پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین می بایست نسخه مربوط به واحد مالی را برای ارسال به این واحد نزد خود نگاه دارد تا طبق برنامه ریزی صورت گرفته شده توسط نماینده دفاتر به امور مالی تحویل گردد و نیز نسخه مخصوص به پرونده مشترک را پس از ثبت مبلغ وصولی در سیستم مشترکین، ضمیمه سایر مدارک متقاضی نماید .
۷ - تخصیص اشتراک :
پس از پرداخت فیش نقدی توسط متقاضی و ثبت مبلغ وصولی آن در کارتابل وصول پرداخت نقدی، گردش کار متقاضی به این کارتابل ارجاع داده می شود و سپس در این مرحله به متقاضی کد یونیک اشتراک و رمز رایانه اختصاص داده می شود. تذکر :
۱ - در این مرحله پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین ، پرونده دستی مشترک را تشکیل و با درج مدارک اخذ شده از متقاضی در پرونده و تکمیل کلیه قسمتهای آن (تا ابتدای مشخصات نصب) ، کلیه امضاهای مورد نیاز را (قرارداد واگذاری انشعاب ، پرونده انشعاب و غیره) از متقاضی اخذ می نماید.
۲ - در این مرحله با توجه به زمانبندی موجود در واحد نصب ، به متقاضی نوبت نصب داده می شود. در این خصوص پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین قسمت سوم فرم نوبت دهی فروش انشعاب را با تکمیل شماره اشتراک اختصاص داده و تارخ مراجعه پیمانکار نصب، به متقاضی تحویل می نماید.
۳ - سپس پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین فرم بهره برداری نصب انشعاب را با درج شماره اشتراک اختصاص داده شده، تکمیل و به همراه پلاک اشتراک منطبق با کد اشتراک (با توجه به زمانبندی موجود در واحد نصب)، برای نصب انشعاب به واحد نصب ارسال می نماید.
۴ - در حال حاضر طریقه نوبت دهی نصب بدین صورت است که روزانه تعداد ۱۵ عدد فرم خام بهره برداری نصب، طی نامه مکتوب و بانضمام لیست مشخصات و پلاک اشتراک های مربوطه، توسط دفاتر خدمات مشترکین به امور آب و فاضلاب (واحد نصب) ارسال می گردد.
۸ - عملیات پیمانکاری :
پس از نصب انشعابات توسط پیمانکار نصب، فرمهای تکمیل شده بهره برداری نصب توسط امور آب و فاضلاب به دفاتر خدمات مشترکین ارسال و در این مرحله پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین اطلاعات پیمانکاری نصب انشعاب را در سیستم مشترکین ثبت و گردش کار مشترک به کارتابل عملیات اجرا، ارجاع می گردد.
۹ - عملیات اجرا :
در این مرحله گردش کار متقاضی بر اساس اطلاعات فرم تکمیل شده بهره برداری نصب انشعاب، تکمیل می گردد.
تذکر:
۱ – پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین می توانند با وجود اطلاعات عمومی مشترک در سیستم اقدام به تماس تلفنی با مشترک در صورت نیاز نمایند .
۲ - پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین می بایست اقدام به وارد کردن اطلاعات نصب بر اساس فرم بهره برداری نصب انشعاب در کارتابل عملیات اجرا نماید و پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده در این مرحله اقدام به ثبت اطلاعات در پرونده دستی متقاضی و ارجاع گردش کار مشترک و ثبت نهایی اطلاعات وی می نمایند.
۳ - درصورتی که بنا بر هر دلیل طی زمانبندی اعلام شده انشعاب مشترک نصب نشد، پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین اقدام به اطلاع رسانی به مشترک و نیز اعلام موضوع به ناظر کارفرما در دفاتر خدمات مشترکین نماید. لازم به توضیح است که اگر دلیل عدم نصب انشعاب مربوط به عدم رعایت قوانین از جانب متقاضی باشد، میبایست پیمانکار نصب توضیحات لازم را به مشترک اعلام داشته و آنرا بر روی قسمت سوم فرم نوبت دهی فروش انشعاب (در دست متقاضی) یادداشت نماید تا در صورت مراجعه مشترک به همراه این فرم، علت عدم نصب انشعاب برای دفاتر مشخص باشد و چنانچه دلیل عدم نصب از جانب واحد نصب باشد، می بایست این واحد موضوع را به صورت مکتوب و با درج توضیحات مربوطه (با توجه به تصمیم امور آب و فاضلاب) به دفاتر خدمات مشترکین اعلام تا در صورت مراجعه یا تماس از سوی متقاضی، پاسخگویی صورت پذیرد.
۴ - یکی از اقدامات پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین در این کارتابل ویرایش اطلاعات حفاری بر اساس فرم بهره برداری نصب انشعاب و نیز وارد کردن اطلاعات مجوز شهرداری است .
۵ - پس از نصب انشعاب توسط واحد نصب و تکمیل مراحل این کارتابل و مرحله عملیات اجرا و تبدیل متقاضی به مشترک، پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین پرونده دستی مشترک را نیز بر اساس اطلاعات فرم بهره برداری نصب انشعاب تکمیل و تائید نموده و در انتها پرونده دستی انشعاب را به تائید ناظر کارفرما در دفاتر نیز برساند.
۶ - با توجه به زمانبندی صورت گرفته، صورتجلسه (دو نسخه ای) تحویل پرونده های تکمیل شده تنظیم و توسط پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین و ناظر کارفرما در دفاتر امضاء و برای انتقال پرونده ها به بایگانی امور آب و فاضلاب اقدام می گردد. اخذ تائید مسئول بایگانی امور آب و فاضلاب، مبنی بر تحویلگیری پرونده های مذکور در صورتجلسه الزامی می باشد.
۷ – یک نسخه از صورتجلسه تحویل پرونده ها به دفاتر خدمات مشترکین عودت و نسخه دیگر به واحد مشترکین و درآمد امور آب و فاضلاب ارجاع می گردد تا در خصوص چک شدن صحت ارجاع انشعابات واگذارشده در زیر سیستم آب بهاء ، بررسی لازم صورت گرفته و در صورت تائید واحد مشترکین و درآمد نسخه صورتجلسه را به امور مالی ارسال تا مبنای برآورد حق الزحمه پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین قرار گیرد.
مراحل واگذاری انشعاب آب و فاضلاب به متقاضی قسمت دومی (انشعاب فرزند):
در ابتدا باید پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین با توجه به درخواست متقاضی ، اقدام به بررسی مشخصات عمومی و محاسباتی پرونده اصلی (پرونده مادر) نماید و چنانچه در انشعاب مادر بیش از یک واحد ثبت گردیده بود، از امکان واگذاری انشعاب فرزند مطمئن گردد و پس از دریافت مدارک مورد نیاز واگذاری انشعاب، متقاضی را در نوبت ارزیابی قرار دهد.
تذکر : فرم ارزیابی این متقاضیان میبایست حتما با تائیدیه امور آب و فاضلاب به دفاتر خدمات مشترکین ابلاغ و مطابق مندرجات تائید شده توسط امور اقدام لازم بعمل آید. لذا ارزیاب میبایست هماهنگی های لازم در این زمینه را با امورآب و فاضلاب، دفاتر خدمات مشترکین و متقاضی بعمل آورد.
۱ - چنانچه تائیدیه امور مبنی بر واگذاری انشعاب فرزند باشد، دفاتر خدمات مشترکین نسبت به تشکیل پرونده فرزند ( با درج شماره اشتراک پرونده مادر) اقدام می نمایند و مطابق روال متقاضیان دارای سند و صرفا با اخذ هزینه های نصب و بهاء لوازم برای انشعاب فرزند (حق انشعاب مربوطه قبلا در پرونده مادر اخذ گردیده)، نسبت به واگذاری انشعاب با اختصاص شماره اشتراک مجزا اقدام می نماید. بدیهی است در این صورت سیستم مشترکین میبایست از تعداد واحد قبلی ثبت شده برای اشتراک مادر یک واحد کسر نموده و پیمانکار دفاتر خدمات مشترکین در پایان کار میبایست در پاسخ به تائیدیه امور آب و فاضلاب کاهش تعداد واحد انشعاب مادر در سیستم رایانه مشترکین را بطور کتبی اعلام تا در پرونده دستی انشعاب مادر نیز ثبت و درج گردد.
۲ – در صورتیکه تائیدیه امور مبنی بر عدم واگذاری انشعاب مجزا باشد ، دفاتر خدمات مشترکین مراتب را به اطلاع متقاضی رسانده و مدارک دریافتی به متقاضی عودت می گردد.
۳ - در صورتیکه در تائیدیه امور، اعمال برخی تغییرات بر روی انشعاب مادر از قبیل تغییر قطر، تعداد واحد و سایر مشخصات مشترک اعلام گردد، مطابق دستور کار مربوطه در قسمت خدمات پس از فروش و با اخذ هزینه های مربوطه (در صورت شمول) اقدام می گردد.
۴ – در هر صورت پرونده انشعاب مادر به هیچ عنوان از امور آب و فاضلاب خارج نخواهد شد.
مراحل واگذاری انشعاب آب و فاضلاب به متقاضی بدون سند:
اساس کار در اینجا عدم واگذاری انشعاب به این دسته از متقاضیان است . چنانچه اصرار متقاضی همچنان ادامه داشت، این موضوع به اطلاع وی خواهد رسید که در صورت تائید و دستور مدیر امور آب و فاضلاب، امکان واگذاری انشعاب وجود دارد. در صورت صدور مجوز از جانب امور آب و فاضلاب و ارائه سایر مدارک مورد نیاز (تلفن ثابت و همراه و کدپستی و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی) و علاوه بر آن ارائه مدارک به شرح ذیل، نسبت به تشکیل پرونده و نوبت دهی ارزیابی در دفاتر خدمات مشترکین اقدام می گردد.
۱ – مجوز کتبی امور آب و فاضلاب.
۲ – استعلام شهرداری برای تعیین کاربری ملک مورد تقاضا.
۳ – فرم استعلام مسکن و شهرسازی.
۴ – فرم استهشاد محلی با تائید و مهر مسجد محل، مبنی بر سکونت متقاضی در محل مورد تقاضا.
تذکر : صرفاً در صورت تائید و اعلام کتبی امور آب و فاضلاب، تشکیل پرونده توسط دفاتر خدمات مشترکین، بدون ارائه هر یک از مدارک فوق الذکر از سوی متقاضی، قابل اجرا خواهد بود.
سایر مراحل واگذاری انشعاب، همانند روال واگذاری انشعابات دارای سند می باشد.
« توضیحاتی در خصوص واگذاری انشعاب به املاک »
- ارزیابی ملک مورد تقاضای انشعاب برای کلیه متقاضیان الزامی می باشد.
- چنانچه بهره برداری از شبکه جمع آوری فاضلاب آغاز گرد، مشترکین آب قبلی ملزم به اتصال تاسیسات دفع فاضلاب داخلی ملک خود به سیفون فاضلاب نصب شده (در محل ورودی ملک مشترک) می باشند. لذا چنانچه اینگونه مشترکین قبلی آب تقاضای خرید انشعاب فاضلاب نموده و یا شرکت با اعلام لیست اشتراکهایی که سیفون فاضلاب آنها نصب گردیده، از دفاتر خدمات آب و فاضلاب درخواست فروش انشعاب فاضلاب به متقاضی را بنماید (نقدی یا اقساط) ، روال کار به شرح ذیل خواهد بود :
الف – فرم ارزیابی ملک متقاضی بر اساس اطلاعات عمومی مشترک در سیستم مشترکین تکمیل و جهت ارزیابی ملک (بر اساس نوبت بندی موجود) به ارزیاب تحویل می گردد.
ب – پس از برداشت اطلاعات محاسباتی ملک در شرایط فعلی و درج در فرم ارزیابی (توسط ارزیاب) اطلاعات محاسباتی با مشخصات قبلی مشترک در پرونده واگذاری انشعاب و سیستم مشترکین مقایسه می گردد.
ب – ۱ – چنانچه مشخصات محاسباتی ملک در شرایط فعلی با مشخصات محاسباتی قبلی یکسان باشد (ملک فاقد تغییر مشخصات محاسباتی)، فروش و واگذاری انشعاب فاضلاب از طریق زیر سیستم فروش فاضلاب و مطابق با روال این دستور العمل، انجام می پذیرد.
ب – ۲ – در صورت عدم تطابق مشخصات محاسباتی قبلی و فعلی اشتراک، میبایست ابتدا از طریق زیر سیستم خدمات پس از فروش و بر اساس دستور العمل مربوطه، نسبت به بروز رسانی اشتراک قبلی بر اساس مشخصات فعلی (با دریافت مبالغ ما به التفاوت به صورت نقدی یا اقساط، به تشخیص امور آب و فاضلاب) اقدام و پس از بروز شدن مشخصات محاسباتی اشتراک قبلی، نسبت به فروش و واگذاری انشعاب فاضلاب از طریق زیر سیستم فروش فاضلاب و مطابق با روال این دستور العمل، انجام می پذیرد.
- زمانی بازدید فنی شبکه و انشعاب مورد نیاز است که مشخصات فنی مورد نیاز جهت درج در پرونده متقاضی، از قبیل فاصله تا شبکه، قطر شبکه، وجود یا عدم وجود شبکه و ... از طریق نقشه هوایی و همچنین کروکی قابل تشخیص نباشد.
- مشترک ۲ بار به دفاتر مراجعه خواهد نمود :
۱ – زمان تشکیل پرونده
۲ – زمان پرداخت فیش های صادر شده
- مراجعه مشترک به دفاتر، نهایتا ۳ بار خواهد بود اگر :
۳ – واگذاری انشعاب منوط به اجرای توسعه شبکه باشد
- استقرار ارزیاب واحد فنی و مشترکین و ناظر کارفرما، در محل دفاتر خدمات مشترکین خواهد بود. به جز مواردی که نیاز به تعامل با مسئولین امور آب و فاضلاب باشد.
- تعامل مشترکین با ارزیاب تنها از طریق تلفن و آدرس دقیقی که دفاتر هنگام درج درخواست ثبت می نمایند، امکان پذیر است.
- کلیه درخواست انشعابات (اعم از دائم، ساخت و ساز، موقت، دارای سند، فاقد سند، انشعاب فرزند و ...)، صرفا پس از انجام ارزیابی ملک قابل پیگیری خواهد بود.
- اگر ملک فاصله زیادی با شبکه داشته باشد، جهت انجام توسعه شبکه ، پرونده در اداره خدمات فنی و نظارت باقی خواهد ماند.