شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
اخبار
1401/06/31
آب شرب مهم‌ترین اولویت دولت در سیستان/ بررسی ابعاد زیست محیطی استحصال آب شرب از منابع آبی ژرف در کانون توجه قرار دارد
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: تأمین آب شرب، بزرگترین دغدغه مردم و مهمترین اولویت منطقه سیستان است که در همین راستا ضمن حمایت دولت برای استفاده از ظرفیت منابع آب ژرف، ابعاد زیست‌محیطی این مهم مورد توجه و بررسی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان؛ "علی سلاجقه" در بازدید از سایت آب‌شیرین‌کن چاه ژرف شماره 3 شهرستان نیمروز در جمع خبرنگان، با بیان اینکه، مشکلات ناشی از عدم تامین حقابه هیرمند و تاثیرات منفی آن بر شرایط زندگی و زیست محیطی سیستان، مردم را آزرده خاطر کرده است، گفت: به منظور رفع این نگرانی، ضمن حمایت های لازم جهت استفاده از منابع آب ژرف برای تأمین آب شرب مردم سیستان، تمامی جوانب و مسائل زیست محیطی این مهم را حتما پیگیری می‌کنیم و مطالعات و اطلاعات مربوط به شاخص‌های کمی و کیفی آب‌های ژرف از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ و بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس آزمایشات و آنالیزهای انجام شده هیچ‌گونه مشکلی در کیفیت آب وجود ندارد، افزود: آب تولیدی حاصل از سامانه آب شیرین کن چاه ژرف 3 قابل شرب است و فرایندهای پیشرفته‌ای برای افزایش راندمان شیرین سازی آب و کاهش پساب حاصله در نظر گرفته شده است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه به منظور حفاظت از محیط زیست، تخلیه پساب در تالاب هامون امکان‌پذیر نیست، افزود: خوشبختانه با توجه به تبخیر بالایی که در منطقه وجود دارد، با برنامه های در دست اقدام امکان جمع آوری و استحصال نمک از طریق فرآیندهای تبخیر پساب آب شیرین کن میسر بود و می‌توان از جنبه اقتصادی نیز به این مسئله توجه‌ نمود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تحقق حق‌آبه تالاب بین‌المللی هامون به عنوان یک مطالبه اصلی دنبال می‌شود.
تعداد بازدید:
805
نویسنده:
نازنین کاوه بیرجندی
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal