شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
اخبار
1400/03/08
سیستان و بلوچستان فقیرترین استان کشور از حیث منابع آبی /آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر زاهدان در اولویت آبفا قرار دارد

سیستان و بلوچستان فقیرترین استان کشور از حیث منابع آبی /آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر زاهدان در اولویت آبفا قرار دارد

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فقر منابع آب زیرزمینی یکی از موانع اصلی جهت ارائه خدمات مطلوب است افزود: تأمین آب شرب روستاهای حاشیه شهر زاهدان در اولویت اقدامات این شرکت برای آبرسانی قرار دارد.

علیرضا قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب استان با اعلام این خبر تصریح کرد: با توجه به گسترش جمعیت در روستاهای حاشیه غربی، شمالی و شرقی شهر زاهدان شرکت آب و فاضلاب تأمین آب این روستاها را در اولویت قرار داده است در این راستا همه روستاهای حاشیه شهر شناسایی و مقدمات لازم و امکان سنجی‌های اولیه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فقر منابع آب زیرزمینی با کیفیت مطلوب یکی از سدهای شرکت جهت ارائه خدمات مطلوب است اذعان کرد: برنامه شرکت در کوتاه مدت حفر و تجهیز چاه‌های جدید و اجرای شبکه توزیع آب به صورت بهداشتی است، که لازم است مقامات استان توجه ویژه‌ای به تأمین اعتبارات مورد نیاز در این خصوص داشته باشند.

قاسمی افزود: گام اول طرح شناسایی موقعیت‌های مناسب برای حفر چاه است، حتی اگر لب‌شور باشد و در گام دوم خرید و نصب آب‌شیرین کن برای استفاده برای شرب و توزیع آب با کیفیت لب شور در شبکه توزیع برای مصارف بهداشتی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: زاهدان از لحاظ منابع تأمین آب پایدار در بحرانی‌ترین شرایط قرار دارد و به دلیل زمان بر بودن طرح های در دست اجرا، استفاده از منابع آبی دشت‌ تهلاب می تواند در کاهش این بحران کمک کند و آبفا تأمین آب پایدار برای این روستاها را در طرح انتقال آب از تهلاب به زاهدان در افق 25 ساله در نظر گرفته است و قطعا با برنامه ریزی انجام شده طی دو سال آینده بخشی از مشکلات تأمین آب شرب روستاهای حاشیه شهر مرتفع می‌شود.

سیستان و بلوچستان فقیرترین استان کشور از حیث منابع آبی

علیرضا قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این روزها که بحث بحران آب و وضع منابع آب در ایران بسیار جدی و هر منطقه از کشور به شکلی درگیر این بحران شده است افزود: مسئله آب در کشور به یک مسئله راهبردی تبدیل شده است. بارش‌های کم،افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به آب، استفاده بی رویه از منابع آبی و تغییر شرایط جوی در سال های اخیر، همه و همه بر کم‌آبی، اثر گذاشته است که حفظ منابع آبی، یکی از رویکردهای مهم برای برون رفت از کمبود آب است که گوش شنوایی برای استفاده درست و بهینه از این منابع آبی وجود ندارد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان علاوه بر اینکه به عنوان کم بارش ترین استان کشور در رتبه نخست قرار دارد بلکه فقیرترین استان کشور از حیث منابع آبی نیز هست و هرچه که ما از نظر زمان جلوتر برویم با توجه به افزایش جمعیت و نیازها طبیعتاً نیازمان به آب بیش‌تر می‌شود و باید به صورت ویژه به سمت مدیریت مصرف آب حرکت کنیم.

تعداد بازدید:
1618
نویسنده:
میثم اکبری
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal