شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
اخبار
1399/11/08
بهره برداری از طرح آبرسانی به 7 هزار و سیصد ساحل‌نشین تا اواسط 1400

علیرضا قاسمی مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام طرح آبرسانی به روستاهای مجموعه نوار ساحلی مکران شهرستان دشتیاری، تا اواسط 1400 جمعیتی بالغ بر 7 هزار و سیصد نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی آبفای استان، علیرضا قاسمی اظهار داشت: با هدف تأمین آب آشامیدنی سالم، اجرای طرح آبرسانی برای 7300 نفر از روستاهای نوار ساحلی شهرستان دشتیاری شامل روستاهای بریس، پسابندر، گواتر،شهرک گواتر، پشت و شمها با اعتبار 371 میلیارد ریال در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام طرح آبرسانی به روستاهای مجموعه نوار ساحلی مکران شهرستان دشتیاری، تا اواسط 1400 جمعیتی بالغ بر 7 هزار و سیصد نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

قاسمی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز روستاهای تحت پوشش از طریق سایت آبشیرینکن پسابندر تأمین میشود افزود: با اجرای این پروژه و آبرسانی به مجتمع 25 روستایی دلگان ها شاخص بهره مندی این شهرستان از آب سالم 21 درصد ارتقا پیدا می کند.

وی در خصوص حجم عملیات پروژه گفت: این طرح شامل 136 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع است که 25 کیلومتر از محل آبشیرینکن تا روستای بریس بر عهده نیروی دریایی ارتش است.

مدیرعامل آبفای استان سیستان و بلوچستان افزود: در این طرح احداث 5 مخزن بتنی زمینی و 2 مخزن هوایی به ترتیب با حجم 7000 متر مکعب و 250 متر مکعب برنامهریزی و 3 باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیتهای متغیر پیشبینی شده است.

این مقام مسیٔول با اشاره به اینکه کلیه ترانشه های پروژه بریس سنگی است افزود: در حال حاضر، از 43 کیلومتر عملیات لوله گذاری روستای مذکور، تاکنون حدود 22 کیلومتر از ترانشهها حفاری گردیده و 10 کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته است و با 22 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

قاسمی افزود: اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع پسابندر، گواتر و پشت نیز در دست اجرا بوده و تاکنون از 47 کیلومتر حجم عملیات کل 10 کیلومتر حفاری شده و 5 کیلومتر لولهگذاری گردیده.

وی درخصوص اجرای خط انتقال و شبکه روستای شمها نیز اظهار داشت: کل حجم عملیات پروژه 14 کیلومتر است که تاکنون 9 کیلومتر حفاری و 8 کیلومتر لوله گذاری شده است و این پروژه نیز با 38 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
این مقام مسیٔول در خاتمه عنوان کرد: تأمین آب روستاهای بریس و شمها منوط به تکمیل خط انتقال این پروژه است که در تعهد وزارت دفاع میباشد.

تعداد بازدید:
1299
نویسنده:
میثم اکبری
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal