شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
اخبار
1403/06/08
متوسط هزینه ایجاد زیرساخت‌های آب و برق در سیستان و بلوچستان بیش از دو برابر متوسط کشور

 
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پهناوری استان سیستان و بلوچستان و پراکندگی جمعیت شهری و روستایی، متوسط هزینه تمام شده ایجاد زیرساخت های تامین، انتقال و توزیع آب و برق پایدار در استان بیش از دو برابر متوسط کشور است.


به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ، میثم نادری در حاشیه دور اول مراسم معرفی برندگان مسابقه نمایشی- پیامکی خانواده انرژی با موضوع مدیریت مصرف آب و برق، افزود: سیستان و بلوچستان حدود 11.5 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده و به لحاظ جمعیتی نیز 3.8 درصد جمعیت کشور را دارد.

  وی بیان کرد: این اختلاف بین مساحت و جمعیت و پراکندگی ایجاد شده در اسکان جمعیت شهری و روستایی باعث شده است که طرح های تامین آب و برق در استان یکی از چالش های جدی شرکت های تابعه وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان باشد و متوسط هزینه تمام شده ایجاد زیرساخت های تامین، انتقال و توزیع آب و برق پایدار در استان سیستان و بلوچستان به بیش از دو برابر متوسط کشور برسد.


 دبیر شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان افزود: در دهه اخیر پدیده تغییر اقلیم و گرم شدن زمین مشکلات فراوانی را در تمام دنیا از جمله ایران به وجود آورده که ثبت افزایش دمای 1.3 درجه در سال جاری یکی از تبعات آنان بود و این افزایش دما حداقل 3.5 تا 5 درصد مصرف آب و برق در استان را افزایش داد و این در حالی است که از شمال تا جنوب استان پهناور سیستان و بلوچستان با تنش آبی و ناترازی برق مواجه است.

 نادری اظهار داشت: در ماه های گرم امسال علی رغم همه تلاش های شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان، در پاره ای مواقع بر حفظ روند مطلوب خدمت رسانی به مردم استان تاثیرات منفی گذاشته است لذا این مسئله اهمیت توجه به اجرای برنامه های رسانه ای و فرهنگی در راستای آموزش و ارتقا فرهنگ مدیریت مصرف آب و برق را دو چندان می نماید.

 وی ادامه داد: اهمیت همراهی و همکاری مردم استان در اجرای برنامه های مدیریت مصرف آب و برق همگام با اجرای طرح های تامین پایدار آب و برق توسط دستگاه های اجرایی بسیار ارزشمند و اثرگذار خواهد بود لذا برگزاری این مراسم جنبه نمادین و تبلیغی نداشته و در راستای جهاد تبیین و بیان اهمیت موضوع می باشد و تلاش خواهد شد با همکاری تمامی نهادهای ذیربط به طور مستمر ادامه یابد.

 وی در پایان افزود: در این مراسم با حضور قائم مقام شرکت آبفا استان و مشاورین بانوان شرکت های آب و برق از 12 نفر از برندگان مسابقه نمایشی-پیامکی خانواده انرژی با اهداء لوح و هدایا تقدیر شد.
 
 
 
 
پایان خبر

پنج شنبه / 8 شهریور 1403
تعداد بازدید:
19
نویسنده:
علیرضا راشکی قلعه نو
منبع:
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal