شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
اخبار
1403/01/21
جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب آشامیدنی برای آبیاری اراضی کشاورزی




مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک گفت: برای حفظ ذخایر آبی و استفاده بهینه از منابع آبی موجود از برداشت غیرمجاز آب آشامیدنی برای آبیاری اراضی کشاورزی جلوگیری می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، "غلامحسین لکزائیان پور" در نشت مشترک با محمد لکزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زهک، بیان کرد: در شرایط حساس کنونی باید از ذخایر آبی چاه نیمه به درستی بهره برد و از این منابع به صورت بهینه استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه، نباید از شبکه آب آشامیدنی برای آبیاری اراضی کشاورزی و گلخانه‌ها استفاده شود، افزود: در صورتی که فردی به چنین عملی اقدام کند تخلف بوده و برابر با دستورالعمل های ابلاغ شده، این افراد خاطی به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی خواهند شد و در نهایت علاوه بر تحمل جریمه های سنگین، طبق مواد قانونی و دستورالعمل های مربوطه با آنها برخورد می شود.

لکزئیان پور در پایان گفت: باید چاه ها و چاهک های کشاورزی از لحاظ میزان آبدهی و درصد شوری در سطح شهرستان شناسایی شوند تا در صورت لزوم در شرایط اضطرار برای مصارف بهداشتی بتوان از آن‌ها استفاده کرد.







پایان خبر / سه شنبه / 21 فروردین 1403
تعداد بازدید:
196
نویسنده:
علیرضا راشکی قلعه نو
منبع:
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal