شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ شنبه ۵ آبان
یک روز پای درد دل مردم/ برنامه ریزی برای آبرسانی به 14 روستا؛ رهاورد سفر مدیرعامل آبفا به فنوج
برنامه ریزی برای آبرسانی به 14 روستا؛ رهاورد سفر مدیرعامل آبفا به فنوج
 
 
 
 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با حضور در میان مردم روستاهای فنوج پای درد دل آن ها نشست و از پیگیری جدی آبفا برای رفع مشکلات‌شان در حوزه آب و فاضلاب خبر داد.
 
 
 
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ، خودش از جنس مردم است و آگاه از مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها، روی همه نقاط خطه‌ای که در آن مسئولیت پذیرفته اشراف دارد، به خوبی می‌داند که کدام نقطه استان پهناور سیستان و بلوچستان از شبکه آب شرب برخوردار بوده و کدام گوشه، بی‌بهره از این نعمت است، بنابراین برایش فرقی ندارد که روز تعطیل باشد یا غیر تعطیل، عید باشد یا عزاداری، همیشه آماده سفر و حضور در میان مردمانی است که صبوری پیشه کرده‌اند و در کمال تواضع و فروتنی خواسته‌هایشان را با مسئولان در میان می‌گذارند.
 
 
این بار راهی روستاهای فنوج می‌شود تا هم از طرح‌هایی که در سفرهای قبلی برای مردمانش طراحی شده و در دست اجرا قرار گرفته بازدید و آخرین وضعیت‌شان را بررسی کند و هم ضمن پایش وضعیت آبی شان، پای درد دل مردم بنشیند تا شاید بتوان به بخشی از دغدغه هایشان پایان داد.


آبرسانی به 14 روستای فنوج
 
 
آری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در چهارمین سفر شهرستانی خود طی هفته گذشته، به همراه فرماندار دغدغه‌مند و جهادی فنوج، در بستر خشک روستای دورافتاده «آبکاس» این شهرستان حضور یافت و ضمن گفت‌و‌گو با مردم و بررسی مشکلات آنان، وضعیت تامین آب این روستا را بررسی کرد. وی همچنین برنامه‌ریزی برای آبرسانی به 14 روستای فنوج با جمعیت 6 هزار نفر را در اولویت اجرا قرار داد.
 
 
در این روستا پروژه‌ای در دست اجرا قرار گرفته که طبق گفته مصطفی سیاسر، نماینده مجری طرح آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان، طراحی خطوط انتقال، شبکه توزیع و مطالعه تامین آب برای آبرسانی به این روستا به طور کامل صورت گرفته، اما محدودیت منابع مالی مانع شروع عملیات اجرایی آن شده است که پیگیری برای رفع این مشکل در برنامه‌های اولویت‌دار علیرضا قاسمی قرار دارد.
 
 
بر این اساس شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب این روستای کم‌برخوردار را در دستور کار خود قرار داده و تلاش می‌کند تا از طریق منابع مالی مختلف و حمایت‌های استاندار و مجمع نمایندگان استان عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز شود.
 
 
اجرای طرح آبرسانی به روستای "رامک" با 70 میلیارد ریال هزینه 
وی در ادامه این سفر از طرح آبرسانی به روستای 2500 نفری «رامک» فنوج بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرایی این پروژه قرار گرفت.
 
 
پروژه ای که برای اجرای آن 7 میلیارد تومان هزینه شده و عملیاتی چون حفر یک حلقه چاه، خرید پمپ و منصوبات، احداث مخزن 300 متر مکعبی و خط انتقال آب و شبکه توزیع صورت گرفته اما برای تکمیل عملیات آبرسانی به این روستا، تجهیز چاه و اتصال به مخزن ذخیره آب باقی مانده که به حدود 2.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
 
 
قول رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های «مگون»
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در ادامه از طرح آبرسانی به مجتمع 4 روستایی «مگون» بازدید کرد و با اهالی این روستا به گفت‌و‌گو نشست و قول رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های آبی آنان را داد.
 
 
بر این اساس مقرر شد، پس از اطمینان از کمیت و کیفیت آب شرب اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع در برنامه قرار گیرد، ناگفته نماند که با همکاری فرماندار و معتمدین و ریش سفیدان مشکل اجتماعی چند ساله این روستا در خصوص محل حفر چاه مرتفع شده است.
 
 
رفع تنش آبی مجتمع 3 روستایی کهن عیسی، افزایش ظرفیت تأمین آب برای شهر فنوج با حفر و تجهیز یک حلقه چاه و تامین لوله برای روستای کل‌رحمت با اصلاح و توسعه 1500 متر از دیگر مصوبات این سفر است که در اولویت قرار گرفت.
 
 
 
 
 
 
 
 


  
 
  
 
 
 
 
 
 


نویسنده: نازنین کاوه بیرجندی
پایان خبر
دو شنبه / 9 مهر 1403 
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal