شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ شنبه ۵ آبان
مدیر امور آب و فاضلاب زهک خبر داد:
از اصلاح و توسعه 5 هزار متر شبکه تا رفع 355 حادثه طی 3 ماه در زهک
از اصلاح و توسعه 5 هزار متر شبکه تا رفع 355 حادثه طی 3 ماه در زهک
 
 
 
 
 
 
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک گفت: طی سه ماه گذشته در این شهرستان علاوه بر رفع 355 آسیب وارده به لوله‌های انتقال آب، بیش از 5 هزار متر اصلاح و توسعه شبکه نیز صورت گرفته است.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، غلامحسین لکزائیان پور با اعلام این خبر افزود: در سه ماهه دوم سال جاری با توجه به گرمای بی سابقه ای که استان را در بر گرفت شرایط آبرسانی حساسیت بیشتری پیدا کرد به همین دلیل در شهرستان 710 متر اصلاح و بازسازی شبکه صورت گرفته که 450 متر آن در شهرهای زهک و جزینک و 260 متر در روستاها بود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر اصلاح و بازسازی در این مدت زمان شبکه آب رسانی شهرستان زهک حداقل چهار هزار و 500 متر توسعه یافت که820 متر آن مربوط به شهر زهک و سه هزار و 680 متر در روستاها بوده است که با احتساب بازسازی صورت گرفته در مجموع بیش از پنج هزار و 200 متر اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه آب در سه ماه اخیر برای این شهرستان انجام شده است.
 
لکزائیان پور با اشاره به شناسایی پنج انشعاب غیر مجاز در شهرستان افزود: در سه ماه دوم امسال 123 انشعاب جدید واگذار شد که 32 انشعاب در شهرهای زهک و جزینک و 91 انشعاب در روستاها بود و این در حالی است که بیش از 76 درصد مشترکین آب حوزه شهرستان زهک را روستاییان منطقه تشکیل داده اند به گونه ای که از 21 هزار و 912 اشتراک آب شهرستان تنها پنج هزار و 183 مورد در حوزه شهری است و 16 هزار و 729 اشتراک باقی مانده در سطح روستاها ثبت و واگذار شده اند که این نشان دهنده پراکندگی روستایی در شهرستان زهک است.
 
وی اظهار داشت: طی سه ماه اخیر بالغ بر یک میلیون و 566 هزار و 823 متر معکب آب در شهرستان زهک به فروش رفته که از این میزان فقط 319 هزار و 944 مترمکعب در بخش شهری بوده و به دلیل تعداد بالای روستاها یک میلیون و 246 هزار و 879 متر معکب آب در بخش روستایی شهرستان به فروش رسیده است.
 
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک گفت : برای صیانت از ذخایر آبی و پیشگیری از ایجاد اختلال در آبرسانی به ساکنین شهرستان در مدت فصل تابستان 355 مورد نشتی و حوادث شبکه نیز شناسایی و به سرعت برطرف شد که 163 مورد آن در نقاط شهری و تعداد 192 مورد در روستاها بود.
 
لکزائیان پور با اشاره به اینکه شهرستان زهک دو شهر و 183 روستا و مجتمع روستایی دارد، یاد آور شد: در همین بازه زمانی با وجود شرایط سخت آب و هوایی 415 کنتور آب آسیب دیده مشترکین نیز تعویض شد که 125 کنتور در شهرهای زهک و جزینک و 290 مورد هم در روستاهای شهرستان بود و علاوه بر آن برای تامین آب روستاییان سه مخزن با حجم پنج هزار لیتر نیز نصب شد تا تابستان کم تنشی را سپری کنند.




پایان خبر 
سه شنبه / 3 مهر 1403
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal