شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ شنبه ۵ آبان
فاز 1 آبرسانی از سد کارواندر به خاش نیازمند 1400 میلیارد تومان اعتبار
فاز 1 آبرسانی از سد کارواندر به خاش نیازمند 1400 میلیارد تومان اعتبار
 
 
 
 
 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل فاز 1 پروژه آبرسانی به شهر خاش از سد کارواندر نیازمند یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار است.
 
 
 
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ، علیرضا قاسمی در حاشیه بازدید استاندار از روند اجرای این پروژه افزود: آب شرب ساکنین شهر خاش در حال حاضر از دو منبع چاه های دوربن به میزان 140 لیتر در ثانیه و کلچات به میزان 100 لیتر در ثانیه تامین می شود و تامین آب 83 روستای مجتمع های روستایی این منطقه نیز با 70 لیتر در ثانیه برداشت از چاه های کلچات صورت می گیرد.
 
 
 
وی بیان کرد: با این وجود برای تامین آب پایدار شهر خاش پروژه آبرسانی به این شهر از سد کارواندر هدف گذاری شد که اجرای خط انتقال به طول 72 کیلومتر با لوله فولادی به قطر 700 میلی متر، ایجاد دو ایستگاه پمپاژ، احداث مخزن ذخیره 19 هزار متر مکعبی و تصفیه خانه 430 لیتر بر ثانیه از جمله مشخصات این طرح به شمار می آید.
 
 
 
قاسمی افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه تاکنون حدود 20 درصد بوده که برای رسیدن به آن 36 کیلومتر جاده دسترسی احداث شده و دیوار چینی محوطه تصفیه خانه برای ایجاد کارگاه اجرایی نیز به اتمام رسیده است همچنین نزدیک به 12 کیلومتر لوله فولادی 700 میلیمتری نیز حمل و ریسه شده، علاوه بر آن لوله گذاری، جوشکار و تست رادیوگرافی نزدیک به هشت کیلومتر از لوله های فولادی نیز انجام شده است و در کنار خرید شیر آلات مورد نیاز خط انتقال، تعداد 30 حوضچه از مجموع 52 حوضچه مورد نیاز آن نیز به بهره برداری رسیده است.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه مناقصه احداث مخازن و ایستگاه پمپاژ این طرح در حال برگزاری است، گفت: در فاز یک پروژه آبرسانی به خاش از سد کارواندر برای انجام خط انتقال، ایستگاه های پمپاژ، ایجاد مخازن بتنی، خط برق رسانی و احداث آبگیر حداقل یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که 200 میلیارد تومان این مبلغ از طریق ماده 56 در حال پیگیری است و تاکنون 39 میلیارد تومان از این تسهیلات طی دو مرحله توسط بانک عامل به شرکت پرداخت شده است.
 
 
 
مدیرعامل آبفای استان در پایان بیان کرد: در صورتی که حداقل یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح به موقع تامین شود، می توان طی دو سال آینده آب شرب مردم شهر خاش را در افق طرح تامین کرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 


پایان خبر
یکشنبه / 29 مهر 1403 
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal