شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
اخبار
1401/08/19
سایه خشکسالی بر پیکره سیستان و بلوچستان/ فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب از سنین کودکی آغاز شود
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان "علیرضا قاسمی" در چهاردهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه، "آب" که با حضور 300 دانش‌آموز پایه اول برگزار شد، با بیان اینکه، ایران در فلات گرم و خشک واقع شده و کشور کم‌بارش و کم‌آبی است، افزود: به جز شمال و شمال غرب در سایر نقاط این مرز و بوم، آب و هوای یکسانی را از لحاظ میزان بارش‌ها شاهد هستیم.
وی با اشاره به کاهش بارش‌ها و ادامه‌دار بودن خشکسالی‌ها در کشور گفت: طی سال‌های اخیر میزان بارش‌ها به شدت کاهش یافته و در حال حاضر در سومین سال خشکسالی متوالی قرار داریم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه شرایط به گونه‌ای است که باید با مقدار آبی که در اختیارمان است مدارا کنیم، ادامه داد: مخازن ذخیره آبی اعم از زیرزمینی و سطحی به شدت افت کرده و اگر به همین منوال پیش برود شاید تابستان سال بعد در تنش آبی شدید قرار بگیریم.
قاسمی با اشاره به 12 استانی که در خطر تنش آبی شدید قرار دارند و سیستان و بلوچستان نیز یکی از آن‌ها است، اضافه کرد: می‌دانیم که زندگی و حیات ما بدون آب امکان‌پذیر نیست، بنابراین باید برای این نعمت الهی ارزش بیش‌تری قائل باشیم و با درست مصرف کردن، سهم آیندگان را نیز محفوظ نگه داریم.
وی با بیان اینکه 8 درصد از مصرف آب به شرب اختصاص دارد، 2 درصد به صنعت و حدود 90 درصد به کشاورزی، اما چرا مدام درباره صرفه‌جویی بخش شرب صحبت میکنیم، افزود: علت آن  سختی کاری است که برای تامین و انتقال آب تا منازل صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خطاب به معلمان عنوان کرد: معتقد هستیم فرهنگ‌سازی باید از سنین پایین و در اوج شکوفایی و یادگیری انجام شود، بنابراین در مدارس دقایقی را صرف آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان درباره ارزش و اهمیت آب، و همچنین آموزش راه‌کارهای صرفه‌جویی در مصرف آب کنند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه اگر هریک از ما قدمی مثبت برداریم، میتوانیم امیدوار باشیم به برداشتن گام‌های بزرگتر، افزود: باید پدران مادران در منازل و معلمان در مدارس از سنین کودکی فرهنگسازی را شروع کنند زیرا وقتی فرزندان ما بزرگ شدند و شاکله شخصیتی آنان شکل گرفت دیگر رسیدن به این مهم سخت خواهد بود.
تعداد بازدید:
607
نویسنده:
نازنین کاوه بیرجندی
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal