شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
اخبار
1401/08/15
عزم دولت مردمی برای تأمین آب پایدار نوار ساحلی جنوب/ تنش آبی 122 هزار نفر در چابهار پایان می‌یابد
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، "علیرضا قاسمی"، با اعلام این خبر گفت: پیرو مصوبه دولت سیزدهم برای افزایش ظرفیت تأمین آب چابهار، فاز اول خط انتقال جدید آب‌شیرین‌کن با پیشرفت 43 درصدی به منظور آبرسانی به 122 هزار نفر در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، تحقق این مهم را حاصل اهتمام ویژه دولت سیزدهم به توسعه سواحل مکران و مهار مشکلات آبی پس از سال‌ها چشم‌انتظاری برشمرد و افزود: در پی سفر وزیر نیرو به همراه رئیس‌جمهور به این استان، مجوز شیرین‌سازی آب دریا به میزان 50 هزار متر مکعب برای تأمین نیاز آبی شهرهای چابهار، کنارک و تعدادی از روستاهای نوار ساحلی، صادر شد.
وی با اشاره به روند رو به پیشرفت فاز نخست طرح شیرین سازی آب، ادامه داد: این طرح در فاز نخست در 25 هزار متر مکعب در حال اجراست و در همین راستا 22 کیلومتر لوله جدید برای افزایش ظرفیت انتقال آب در سایزهای 1000 و 1200 میلی‌متر در برنامه کاری قرار گرفته است که تاکنون 11 کیلومتر لوله تهیه و 8 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.
وی با بیان اینکه در صورت تحقق افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن تا 50 هزار متر مکعب در شبانه روز، سهم شهر چابهار 70 هزار متر می‌شود، اضافه کرد: هم‌اکنون منبع تأمین‌کننده آب شهرهای چابهار و کنارک، کارخانه آب‌شیرین‌کن است که روزانه از محل دو واحد آب‌شیرین‌کن حدود 40 هزارمترمکعب در شبانه‌روز آب تولید و از طریق تأسیسات موجود به مخازن شهرهای چابهار و کنارک منتقل می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان توزیع مناسب آب در شبکه شهر چابهار را یکی دیگر از برنامه‌های مهم این شرکت عنوان و خاطرنشان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات تنش، عملیات اجرای رینگ شبکه توزیع چابهار در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این مهم، توزیع آب در این شهر روند بهتری را طی کند.
گفتنی است، جمعیت شهرستان چابهار حدود 228 هزار نفر است که بالغ بر 122 هزار نفر در شهر چابهار ساکن هستند، در حال حاضر از 276 روستای این شهرستان، تعداد 204 روستا دارای شبکه آبرسانی و 72 روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

تعداد بازدید:
551
نویسنده:
نازنین کاوه بیرجندی
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal