شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
اخبار
1401/03/29
مدیریت مصرف و خودداری از برداشت‌های غیرمجاز ضرورتی برای گذر از تنش‌های آبی است


به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان، طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از 20 مورد انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان زهک شناسایی و پرونده افراد خاطی جهت سیر مراحل قانونی و حقوقی به مراجع قضایی شهرستان ارسال شده است و افراد خاطی تاکنون مبلغ 1300 میلیون ریال جریمه شدند.

"لکزائیان‌پور" مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک در این‌باره بیان داشت: با توجه به کاهش نزولات جوی و تغییرات اقلیمی صورت گرفته در حوضه‌ی آبریز رودخانه هیرمند، مدیریت و رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از برداشت‌های غیر‌مجاز از شبکه آب آشامیدنی، تنها راه عبور از تنش‌های آبی فصل تابستان خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل کمبود آب جهت مصارف کشاورزی در منطقه، مشاهده می‌شود عده‌ای به‌صورت غیرمجاز اقدام به انشعاب‌گیری و برداشت غیرمجاز آب از شبکه آب شرب جهت مصارف کشاورزی می‌کنند.

به گفته لکزائیان‌پور: این موضوع تخلف محسوب شده و با اینگونه افراد مطابق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک اضافه کرد: رعایت الگوی مصرف و اعمال روش‌های صرفه‌جویی در مصرف، در منازل نیز می‌تواند باعث جلوگیری از افت فشار در شبکه و مقابله با تنش‌ آبی در مناطق پایین دست شبکه گردد.

وی بر گزارش فوری هرگونه نشتی یا شکستگی لوله‌های آب شرب در سطح شهرستان، توسط مردم و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها تاکید کرد و اظهارداشت: متاسفانه یکی از جاهای هدر رفت آب در شبکه و خطوط انتقال آب، نشتی‌ها و شکستگی‌های به‌وجود آمده در سطح شهرستان است که با اطلاع‌رسانی بموقع و رفع سریع نشتی یا شکستگی لوله، شبکه دچار افت فشار نگردیده و اختلالی در روند آبرسانی صورت نخواهد گرفت.

این گزارش می‌افزاید؛ امور آب وفاضلاب شهرستان زهک با تشکیل اکیپ‌های اجرائیات جهت شناسایی و برخورد با انشعابگیری غیرمجاز از شبکه، علاوه بر پرسنل امور،از ظرفیت پیمانکار طرف قرارداد نیز استفاده می‌کند.

انتهای خبر/
تعداد بازدید:
1032
نویسنده:
نازنین کاوه بیرجندی
منبع:
شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal