شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
اخبار
1400/04/09
تأمین آب پایدار روستای گزن سراوان در ایستگاه پایانی

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ در پی گلایه اهالی روستای گزن مبنی بر بی‌آبی روستای گزن شهرستان سراوان مدیرعامل آب و فاضلاب استان تصریح کرد: در سال گذشته 41 طرح آبرسانی در سطح شهرستان سراوان با اعتباری معادل 29 میلیارد تومان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت که با توجه به تخصیص زیر 30 درصد، برنامه اجرایی برای آبرسانی به تعدادی از روستاها صورت گرفت.

وی افزود: از جمله می توان به روستای گزن که در نزدیکی شهر گشت قرار گرفته اشاره کرد که شبکه توزیع آب شرب آن به طول 4 کیلومتر اجرا شده است و در مرحله واگذاری انشعاب خانگی است و در آینده نزدیک آب در شبکه روستا برقرار خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تشریح کرد: 7.4 درصد مساحت استان را شهرستان سراوان با وسعت 139 هزار کیلومتر مربع تشکیل داده است. جمعیت کل سراوان 191 هزار و 661 نفر است که از این تعداد، 100 هزار نفر معادل 52 درصد جمعیت در روستاها زندگی می‌کنند.

وی در خاتمه اذعان کرد: در حال حاضر از 277 روستا 131 روستا دارای شبکه آبرسانی و 146 روستا فاقد شبکه آب هستند و جمعیت بهره مند از تأسیسات آبرسانی در سطح شهرستان 80 هزار نفر است و شاخص بهره مندی از آب شرب 59 درصد برآورد شده است.

تعداد بازدید:
1709
نویسنده:
نازنین کاوه بیرجندی
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal