شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
اخبار
1400/02/07
21 روستای دشتیاری سیستان و بلوچستان آبرسانی شدند

مدیر آب و فاضلاب دشتیاری گفت: 21 روستای دلگان‌های دشتیاری آبرسانی شدند و پروژه آبرسانی نوارساحلی هم درحال اجراست و منتظر معرفی پیمانکار نیروی دریایی برای اجرای خط انتقال اصلی هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتیاری، 19 مهرماه 1399 مراسم کلنگ‌زنی پروژه عملیات خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع مجتمع "دلگان‌های" شهرستان دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان که با اجرای آن تعداد 25 روستا با جمعیتی بالغ بر 8500 نفر از آن بهره‌مند می‌شوند؛ به زمین زده شده است.

پروژه "دلگان‌ها" یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آبرسانی در شهرستان محروم دشتیاری است؛ به گواه آمارها دشتیاری پایین‌ترین شاخص دسترسی به شبکه آب در میان شهرستان‌های سیستان و بلوچستان و کشور را دارد و پروژه‌های آبرسانی در آن از فوریت برای بهره‌برداری برخوردار است.

مدیر آب و فاضلاب دشتیاری می‌گوید: بیست و یکمین روستای دلگان‌ها که روستای "سند میرثعبان" است روز گذشته وارد مدار آبرسانی شد؛ با احتساب روستاهایی هم که اسفندماه وارد مدار شدند حالا 21 روستای مجتمع آبرسانی شده‌اند.

عبدالله حبیب‌‌نیا در گفت‌وگو با تسنیم می‌افزاید: چهار روستای "سند حمزه، نکوچ و کلانی بالا و پایین" از مجتمع باقی‌ ماندند که دو روستای "نکوچ و سند حمزه" تا آخر هفته و "کلانی بالا و پایین" هم تا قبل پایان اردیبهشت‌ماه وارد مدار می‌شوند. منبع تامین آب بند "شیرگواز" است، البته برنامه داریم تا پروژه به شبکه پایین دست سد زیردان" هم وصل تا منبع پایدارتر شود.

مدیر آب و فاضلاب دشتیاری درباره دیگر پروژه‌های جاری شهرستان گفت: پروژه آبرسانی از آب شیرین‌کن پسابندر به بریس، پسابندر، گواتر و روستاهای نوار ساحلی هم در حال اجراست؛ در روستای "بریس" حفاری پروژه تا 90 درصد تکمیل شده و در "پسابندر" در حال اجرا و در "گواتر" هم حفاری در حال اتمام است.

حبیب‌نیا گفت: نیروی دریایی قرار است خط انتقال به پروژه را تکمیل کند که منتظر معرفی پیمانکار آن هستیم؛ پروژه نوار ساحلی هم مانند دلگان‌ها یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آبرسانی دشتیاری است و با تکمیل آن تنها در روستای بریس با بیش از هفت هزار نفر آبرسانی می‌شوند.

تعداد بازدید:
886
نویسنده:
میثم اکبری
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal