شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
اخبار
1399/12/03
خط انتقال آب زابل به زاهدان وارد مدار شد

علیرضا قاسمی گفت: پس از حدود 28 ساعت کار بی وقفه خط انتقال آب از زابل به زاهدان با تمام ظرفیت وارد مدار بهره برداری شد.

علیرضا قاسمی، مدیر عامل آبفای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش جمعیت و نبود زیرساخت مناسب، زاهدان با کمبود جدی آب مواجه بود و در تابستان‌ها با توجه به مصرف بالای آب، شهر دچار تنش می شد.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط از سال گذشته برای افزایش هر لیتر از آب که در پی آن رضایت حتی یک شهروند را در پی داشته باشد تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا تابستان پیش رو با تنش آبی کمتری همراه شود.


قاسمی افزود: از جمله این اقدام ها می‌توان به وارد مدار کردن فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان با ظرفیت 15 هزار متر مکعب در شبانه روز، حفر و تجهیز 6 حلقه چاه و استفاده موازی از خط اول و دوم انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان نام برد.


وی گفت: مرحله اول عملیات اتصال خطوط انتقال آب از چاه نیمه ها به زاهدان، با هدف افزایش ظرفیت انتقال آب ورودی به تصفیه خانه و رفع بخشی از کمبود آب شهر زاهدان صورت گرفت و با موفقیت به اتمام رسید و در مرحله دوم مشکلاتی حین اجرا پیش آمد که سبب قطعی آب و نارضایتی شهروندان شد.

این مقام مسئول با بیان این که در روزهای گرم امکان خاموش کردن خط نبود، برنامه ریزی در چهار مقطع صورت گرفت، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی مقرر شد که اولین و دومین اتصال در 14 بهمن، سومین اتصال در 29 و دو اتصال دیگر قبل از 15 اسفند انجام شود.


وی افزود: متاسفانه اتصال 29 بهمن با مشکل اجرایی مواجه شد، ولی به دلیل جلوگیری از تنش و بی آبی مطلق، از پنجشنبه پمپاژ آب با 70 درصد ظرفیت انجام شد تا حداقل نیاز شهروندان عزیز فراهم شود.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان اضافه کرد: رفع نقص نهایی از 2 بامداد روز گذشته آغاز شد، پس از ساعت ها تلاش بی وقفه، ساعت 20 دیشب پمپ اول روشن شد، خط آب گرفت و مشکلی مشاهده نشد، در ادامه پمپ های دوم و سوم نیز روشن و پس از حدود 28 ساعت کار بی وقفه خط انتقال آب از زابل به زاهدان با تمام ظرفیت وارد مدار بهره برداری شد.


وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا ظهر امروز تمام نقاط شهر آبدار شوند، در شرایط فعلی خط زییا شهر و مهر شهر در حال آبگیری کامل است.


قاسمی ضمن تقدیر از صبر و بردباری شهروندان و عذرخواهی از تاخیر به وجود آمده، تاکید: با توجه به تنش آبی موجود این اقدام باید انجام می شد که طی 6 ماه گذشته اقدام های لازم جهت انتقال آب به میزان 250 لیتر در ثانیه از دشت حرمک با استفاده از خطوط انتقال اول و دوم آغاز شد و باید دو خط در 5 نقطه به هم متصل می شد.


وی اذعان کرد: طی این روزها به دلیل تنش و قطعی آب به منظور خدمت‌رسانی به مردم‌ 120 نفر از پرسنل آبفا در قالب 60 گروه در سطح شهر فعال شدند و کار آب‌رسانی سیار را‌ انجام دادند، همچنین 60 دستگاه خودرو با تانکرهای چهار تا 30 هزار لیتری بکارگیری و فروش روزانه بالغ بر 20 واحد آب‌شیرین‌کن در شهر از سوی آبفا اجاره شد تا به مردم آب‌رسانی رایگان صورت بگیرد.

تعداد بازدید:
2078
نویسنده:
میثم اکبری
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal