شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
یخ زدگی کنتورهای آب
یخ زدگی کنتورهای آب

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان سیستان و بلوچستان در اطلاعیه ای به شهروندان زاهدانی نسبت به احتمال یخ زدگی کنتورهای آب هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به کاهش دما در نقاط مختلف استان، احتمال بروز یخ زدگی کنتور آب افزایش یافته، به همین منظور شهرندوان عزیز زاهدانی لازم است اقدامات پیشگیرانه در این خصوص را انجام دهند.

هنگامی که مصرف آب مشترکین در شب های سرد سال به حداقل می‌رسد و جریان آب مشترک قطع می‌ شود، با کاهش دمای محیط و رسیدن این دما به نقطه انجماد آب، کنتور یخ‌ می‌زند. با توجه به افزایش حجم آب در زمان یخ زدگی، به کنتور از داخل فشار وارد شده و این فشار منجر به شکستگی و ترکیدگی بخش های مختلف کنتور آب خواهد شد.

از آنجاییکه هزینه پیشگیری از یخ زدگی بسیار کمتر از جبران خسارات وارد می باشد، شرکت آب و فاضلاب شهری استان سیستان و بلوچستان از مشترکان آب انتظار دارد اگر تاکنون کنتورهای آب منزل و یا محل کار آنان عایق بندی نشده، با استفاده از پارچه، موکت، گونی و پشم شیشه کنتورها را بپوشانند.

همچنین می توان از عایق بندی پلیمری با استفاده از یونولیت، کنتور را از گزند سرما محفوظ نگه دارند.

مشترکان محترم همچنین باید در زمان یخ‌زدگی از ریختن آب داغ روی کنتورها خودداری کنند؛ زیرا موجب ترکیدگی می‌شود و به جای این کار از کیسه‌ی آب داغ و حرارت غیرمستقیم استفاده کنند.

کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal