شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
اخبار
1401/10/27
حضور ویدئو کنفرانسی بانوان صنعت آب و برق سیستان و بلوچستان در مراسم گرامیداشت مقام زن
مراسم بزرگداشت مقام زن با حضور وزیر نیرو در حالی برگزار شد که بانوان صنعت آب و برق سیستان و بلوچستان به صورت ویدئو کنفرانسی همزمان با سراسر کشور در این آئین باشکوه شرکت کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، سه‌شنبه 27 دی‌ماه آئین گرامیداشت مقام زن با حضور ویدئو کنفرانسی بانوان شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در استان، با هماهنگی و میزبانی شرکت آب و فاضلاب و برق منطقه‌ای در محل سالن اجتماعات توزیع برق سیستان و بلوچستان برگزار شد.
برنامه وزارت نیرو برای افزایش تعداد بانوان فعال در پست‌های مدیریتی
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در مراسم بزرگداشت مقام زن، با تأکید بر نقش موثر بانوان در پیشبرد اهداف و سیاست‌های اجرایی وزارت نیرو در سال جاری افزود: سال پرکار و پرتلاشی را در خدمتگزاری به مردم عزیز ایران پشت سر گذاشتیم و در این بین نقش بانوان همکار در تحقق برنامه‌ها مثال زدنی بود.
وی با اشاره به سیاست‌های کلان وزارت نیرو برای استفاده از بانوان شاغل در پست‌های مدیریتی و هیئت مدیره شرکت‌های تابعه بیان کرد: اگرچه تعداد مردان شاغل در وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه بیشتر از بانوان است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد بانوان دارای تحصیلات عالی در مجموعه به مراتب از آقایان بیشتر است و به همین دلیل ما بنا داریم در پست‌های مدیریتی و پست‌های اجرایی از آن‌ها بیشتر از گذشته استفاده کنیم.
محرابیان در همین رابطه اظهار کرد: ما در هفته پژوهش آمار جالبی را در مورد نقش موثر بانوان در وزارت نیرو دیدیم که از جمله آن می‌توان به حضور 50 مخترع، 378 پژوهشگر، 161 مولف، 279 محقق در مجموعه اشاره کرد.

لزوم نقش‌آفرینی زنان در همه حوزه‌ها 
محرابیان با تأکید بر وظایف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... زن در نگاه اسلام و جامعه ایرانی گفت: در کشور ما زنان باید در همه حوزه‌ها البته در چارچوب ارزش‌ها فعال باشند و نقش اثرگذار خود را در جامعه ایفا کنند.
وزیر نیرو همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به وظایف اصلی و سه گانه وزارت نیرو در حوزه‌های تأمین، توزیع و مدیریت منابع آب و برق اضافه کرد: در حال حاضر بانوان در هر سه بخش حضور موثری دارند و تعداد بسیاری از متخصصان و مدیران ما در این بخش‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.
نگاه ویژه وزیر نیرو به رشد و ارتقای جایگاه بانوان
در ادامه این مراسم، "سمیه خدا پرست" مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده با تاکید بر نگاه تحولی وزیر نیرو بر رشد و ارتقای جایگاه بانوان در صنعت آب و برق، اقدامات انجام شده در این امور را اینچنین عنوان کرد: حضور و عضویت یک خانم در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری با این رویکرد که مشکلات بانوان با درک شرایط و اقتضائات عضوی از این جامعه با دقت نظر بررسی می‌شود. در رابطه با هیئت‌های گزینش نیز شرکت‌ها موظف به انتصاب یک خانم در هیئت گزینش هستند.
وی ادامه داد: عضویت و حضور مشاوران امور زنان و خانواده شرکت‌های تابعه و وابسته در کمیته‌های سرمایه انسانی، عضویت یک خانم متخصص و متعهد در هیئت مدیره شرکت‌ها به عنوان عضو اصلی و حضور مشاوران امور زنان و خانواده به عنوان عضو اصلی در شورای هماهنگی استان‌ها به عنوان دبیران کمیته انسجام بخشی استان‌ها به صورت مستمر و ثابت مورد تاکید است.
تقدیر از زنان برگزیده صنعت آب و برق
مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده با اشاره به تقدیر از 10 بانوی برجسته صنعت آب و برق در سال گذشته و با حمایت وزیر نیرو خاطر‌نشان کرد: بانوانی به عنوان زنان توانمند و شاخص انتخاب شدند که چند ویژگی کارمند متعهد و مسئولیت پذیر، مادر نخبه و بانوی پژوهشگر را همزمان دارا بودند و به واسطه توانمندی هایشان حائز جایگاه‌ شایسته و ارتقای پستی شده‌اند.
وی تاکید کرد: شاخص‌های امسال را برای انتخاب بانوان برتر فعال در صنعت آب و برق برجسته‌تر و گسترده‌تر کرده‌ایم و امسال بانوان تاثیر‌گذار که در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی کارآمد و همچنین در نقش مادری موفق بوده‌اند، به عنوان بانوان شاخص در مسیر اهداف وزارت نیرو انتخاب شده‌اند.
خد‌اپرست اضافه کرد: فرصت‌های برابر بر اساس اصل شایسته سالاری و شایسته گزینی باعث ایجاد مشارکت حداکثری بانوان در تحقق اهداف صنعت آب و برق می‌شود.
بر اساس این گزارش؛ در این مراسم با حضور وزیر نیرو، معاون حقوقی و پشتیبانی، معاون منابع انسانی و تحقیقات از بانوان برگزیده صنعت آب و برق در سراسر کشور تقدیر به عمل آمد.

تعداد بازدید:
321
نویسنده:
نازنین کاوه
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal