شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سایه خشکسالی بر پیکره سیستان و بلوچستان/ فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب از سنین کودکی آغاز شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در آئین فراگیری نخستین واژه، خطاب به معلمان گفت: فرهنگ‌ مصرف بهینه آب از سنین کودکی باید پرورش یابد تا شاهد توسعه آن در جامعه باشیم.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان "علیرضا قاسمی" در چهاردهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه، "آب" که با حضور 300 دانش‌آموز پایه اول برگزار شد، با بیان اینکه، ایران در فلات گرم و خشک واقع شده و کشور کم‌بارش و کم‌آبی است، افزود: به جز شمال و شمال غرب در سایر نقاط این مرز و بوم، آب و هوای یکسانی را از لحاظ میزان بارش‌ها شاهد هستیم.
وی با اشاره به کاهش بارش‌ها و ادامه‌دار بودن خشکسالی‌ها در کشور گفت: طی سال‌های اخیر میزان بارش‌ها به شدت کاهش یافته و در حال حاضر در سومین سال خشکسالی متوالی قرار داریم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه شرایط به گونه‌ای است که باید با مقدار آبی که در اختیارمان است مدارا کنیم، ادامه داد: مخازن ذخیره آبی اعم از زیرزمینی و سطحی به شدت افت کرده و اگر به همین منوال پیش برود شاید تابستان سال بعد در تنش آبی شدید قرار بگیریم.
قاسمی با اشاره به 12 استانی که در خطر تنش آبی شدید قرار دارند و سیستان و بلوچستان نیز یکی از آن‌ها است، اضافه کرد: می‌دانیم که زندگی و حیات ما بدون آب امکان‌پذیر نیست، بنابراین باید برای این نعمت الهی ارزش بیش‌تری قائل باشیم و با درست مصرف کردن، سهم آیندگان را نیز محفوظ نگه داریم.
وی با بیان اینکه 8 درصد از مصرف آب به شرب اختصاص دارد، 2 درصد به صنعت و حدود 90 درصد به کشاورزی، اما چرا مدام درباره صرفه‌جویی بخش شرب صحبت میکنیم، افزود: علت آن  سختی کاری است که برای تامین و انتقال آب تا منازل صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خطاب به معلمان عنوان کرد: معتقد هستیم فرهنگ‌سازی باید از سنین پایین و در اوج شکوفایی و یادگیری انجام شود، بنابراین در مدارس دقایقی را صرف آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان درباره ارزش و اهمیت آب، و همچنین آموزش راه‌کارهای صرفه‌جویی در مصرف آب کنند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه اگر هریک از ما قدمی مثبت برداریم، میتوانیم امیدوار باشیم به برداشتن گام‌های بزرگتر، افزود: باید پدران مادران در منازل و معلمان در مدارس از سنین کودکی فرهنگسازی را شروع کنند زیرا وقتی فرزندان ما بزرگ شدند و شاکله شخصیتی آنان شکل گرفت دیگر رسیدن به این مهم سخت خواهد بود.
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal