شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:
شروع تأمین اضطراری آب شرب سیستان و زاهدان اولویت اجرایی آبفا
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: شروع پروژه‌های تأمین آب اضطراری سیستان و زاهدان از منابع آبی جدید از جمله هامون - هیرمند در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، "علیرضا قاسمی" در پایان مأموریت یک روزه رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و حوضه‌های شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران به استان، با بیان اینکه در جلسه جمع‌بندی بر گرفتن حق‌آبه رودخانه هیرمند از کشور افغانستان تأکید شد، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، حق‌آبه شریان حیات سیستان است و باید در کنار اقداماتی که به صورت موازی در حال انجام و برنامه‌ریزی است، پیگیری این موضوع تا تحقق کامل آن استمرار یابد.

 قاسمی با اشاره به تصمیمات و نتایج حاصل از این سفر گفت: مقرر شد طرح‌ها و پروژه‌های جدید برای تأمین آب شرب در سیستان و زاهدان به عنوان گزینه‌های اضطراری شروع شود.

بررسی منابع آبی جدید برای سیستان در دستور کار قرار گرفت 

وی از جمله طرح‌های مهم را، شروع عملیات حفاری چاه در منطقه هامون هیرمند، مطالعات امکان برداشت آب زیرزمینی در شمال غرب دشت سیستان، منطقه گودال جهاد، رودخانه بیدک و سایر نقاط مستعد برداشت آب عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به ارائه گزارش کارشناسی و تخصصی توسط اعضا، تصمیم بر این شد، کلیه مسائل و پیشنهادهای مطرح شده به صورت یک گزارش کامل آماده و به وزارت نیرو برای تصویب و تأمین اعتبار ارسال شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در پایان گفت: این سفر به منظور بررسی منابع جدید برای تأمین آب شرب منطقه سیستان در شرایط اضطراری پیش‌بینی شده ناشی از عدم آورد رودخانه هیرمند و پیرو جلسه معاونت آب و آبفای وزارت نیرو در هفته گذشته برای حل مشکل آب این منطقه صورت گرفت.

وی افزود: از زیرساخت‌های تأمین آب، وضعیت فعلی آب چاه نیمه‌ها، چاهک‌های کشاورزی، گودال جهاد، رودخانه بیدک و دشت هامون هیرمند بازدید شد و در پایان نیز جلسه‌ جمع‌بندی در محل سالن کنفرانس شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

 
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal