شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اخبار
1401/06/31
آب شرب مهم‌ترین اولویت دولت در سیستان/ بررسی ابعاد زیست محیطی استحصال آب شرب از منابع آبی ژرف در کانون توجه قرار دارد
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: تأمین آب شرب، بزرگترین دغدغه مردم و مهمترین اولویت منطقه سیستان است که در همین راستا ضمن حمایت دولت برای استفاده از ظرفیت منابع آب ژرف، ابعاد زیست‌محیطی این مهم مورد توجه و بررسی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان؛ "علی سلاجقه" در بازدید از سایت آب‌شیرین‌کن چاه ژرف شماره 3 شهرستان نیمروز در جمع خبرنگان، با بیان اینکه، مشکلات ناشی از عدم تامین حقابه هیرمند و تاثیرات منفی آن بر شرایط زندگی و زیست محیطی سیستان، مردم را آزرده خاطر کرده است، گفت: به منظور رفع این نگرانی، ضمن حمایت های لازم جهت استفاده از منابع آب ژرف برای تأمین آب شرب مردم سیستان، تمامی جوانب و مسائل زیست محیطی این مهم را حتما پیگیری می‌کنیم و مطالعات و اطلاعات مربوط به شاخص‌های کمی و کیفی آب‌های ژرف از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ و بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس آزمایشات و آنالیزهای انجام شده هیچ‌گونه مشکلی در کیفیت آب وجود ندارد، افزود: آب تولیدی حاصل از سامانه آب شیرین کن چاه ژرف 3 قابل شرب است و فرایندهای پیشرفته‌ای برای افزایش راندمان شیرین سازی آب و کاهش پساب حاصله در نظر گرفته شده است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه به منظور حفاظت از محیط زیست، تخلیه پساب در تالاب هامون امکان‌پذیر نیست، افزود: خوشبختانه با توجه به تبخیر بالایی که در منطقه وجود دارد، با برنامه های در دست اقدام امکان جمع آوری و استحصال نمک از طریق فرآیندهای تبخیر پساب آب شیرین کن میسر بود و می‌توان از جنبه اقتصادی نیز به این مسئله توجه‌ نمود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تحقق حق‌آبه تالاب بین‌المللی هامون به عنوان یک مطالبه اصلی دنبال می‌شود.
تعداد بازدید:
791
نویسنده:
نازنین کاوه بیرجندی
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal