شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بررسی منابع آبی جدید برای سیستان در دستور کار قرار گرفت
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: به منظور کاهش وابستگی تأمین آب شرب منطقه سیستان به آب‌های مرزی، توسعه زیرساخت‌های موجود و بررسی منابع آبی جدید در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: به منظور کاهش وابستگی تأمین آب شرب منطقه سیستان به آب‌های مرزی، توسعه زیرساخت‌های موجود و بررسی منابع آبی جدید در دستور کار قرار گرفت.

"علیرضا قاسمی" در حاشیه پنجمین جلسه قرارگاه غدیر، با بیان اینکه طرح‌های توسعه تأمین آب در منطقه سیستان از منابع سطحی و زیرزمینی به صورت ویژه در برنامه اجرایی شرکت قرار گرفت، بیان کرد: شروع مطالعات امکان‌سنجی تأمین آب شهرها و روستاهای شهرستان نیمروز و زابل از منابع تامین آب غرب و شمال غرب سیستان شامل منابع آب زیرزمینی هامون - هیرمند، گودال جهاد و سایر منابع قابل استحصال در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: به منظور تأمین کمبود آب شرب منطقه سیستان، جانمایی و شروع عملیات حفاری 14 حلقه چاه جدید در منطقه هامون - هیرمند در برنامه‌های این شرکت از محل اعتبارات تنش آبی قرار گرفت.
قاسمی به افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب در محل چاه‌های ژرف 2 و یک در راستای مصوبه سفر رئیس جمهور به استان با عنوان استحصال و شیرین‌سازی آب از چاه‌های ژرف در منطقه سیستان اشاره کرد و افزود: همچنین مقرر شد مخازن ذخیره جدید آب به میزان 2000 مترمکعب در محل سایت‌های چاه ژرف 2 و یک احداث شود.
وی با اشاره به سایر طرح‌های منطقه سیستان گفت: اجرای خط انتقال تا ایستگاه پمپاژ لوتک به منظور تأمین کمبود آب شرب روستاهای شهرستان هامون در برنامه شرکت قرار گرفت که بدین منظور عملیات حفاری کانال خط انتقال طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: تکمیل خط انتقال آب از چاه‌نیمه شماره 3 به تصفیه‌خانه روستایی در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو و مشارکت نیروی زمینی سپاه قدس یکی دیگر از موارد مطروحه در این جلسه بود.
بر اساس این گزارش؛ حوزه سیستان دارای 5 شهرستان و 945 روستا است که تنها منبع تامین آب شرب این منطقه و شهر زاهدان از محل چاه‌نیمه‌ها است که در وضعیت ناپایداری قرار دارد.
متاسفانه در پی خشکسالی‌های متوالی در این منطقه و عدم تحقق حق‌آبه ایران و نقض حقوق بین‌الملل آب توسط افغانستان، تامین آب شرب پایدار نیمی از جمعیت سیستان و بلوچستان با مشکل مواجه شده است.
این گزارش می‌افزاید؛ پنجمین جلسه قرارگاه غدیر به ریاست استاندار و با حضور سردار ربیعی جانشین قرارگاه غدیر، معاونین استاندار، مدیران کل و فرمانداران شهرستان‌های حوزه سیستان در شهرستان زهک برگزار
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal