شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
با طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو؛
اجرای 3 طرح بزرگ برای آبرسانی به 2883 روستای سیستان و بلوچستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: سه طرح بزرگ و بی‌نظیر جهت آبرسانی به 2883 روستای سیستان و بلوچستان در دست اجراست.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، "علیرضا قاسمی"، امروز در کمیته برنامه‌ریزی مشترک شهرستان‌های زاهدان، خاش، میرجاوه و تفتان با اشاره به اجرای سه طرح بزرگ آبرسانی استان گفت: بزرگترین طرح آبرسانی روستایی در تاریخ انقلاب با 5 هزار میلیارد تومان اعتبار، جهت آبرسانی به 1751 روستای سیستان و بلوچستان در دست اجراست.

وی با بیان اینکه 25 درصد اعتبارات این طرح در کشور به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در استان نیروی زمینی قدس سپاه مجری این طرح در قالب طرح محرومیت‌زدایی است.

به گفته قاسمی، عملیات اجرایی 400 روستا در قالب این طرح در حال انجام است که به زودی به بالغ بر 700 روستا افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین با تلاش و پیگیری‌های مسئولان و نمایندگان و عنایت ویژه وزارت نیرو مقرر شد، پروژه آبرسانی به 632 روستا به طرح‌های ملی اضافه شود که حدود هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار به این مهم اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه آبرسانی 500 روستا نیز سهمیه استان در حوزه مشارکت خیران است، افزود: بر این اساس، با اجرای این سه طرح آبرسانی به 2883 روستا در یک برنامه زمان‌بندی شده تا پایان دولت در دست اجرا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از حمایت جدی استاندار، نمایندگان و سایر مسئولان امر جهت اجرای پروژه‌های آبی استان گفت: طبق عنایت مقام‌های استانی و کشوری آب به موضوع اول استان تبدیل شده، اما اعتقاد دارم که فرهنگ‌سازی در این حوزه موضوع پر اهمیتی است که باید ویژه به آن پرداخت.‌

وی با اشاره به اهمیت ویژه آب در استان خشک و پهناور سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به کاهش 92 درصدی بارش‌ها در سال زراعی جاری با شدت خشکسالی در تمام نقاط استان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه به واسطه اقدام‌های صورت گرفته امسال اولین سالی است که در زاهدان قطع آب گزاش نشده است، ابراز امیدواری کرد: در تلاشیم شرایط در ادامه و در دیگر شهرها بر همین اساس پیش برود تا پیک تابستان را با کم‌ترین تنش پشت سر بگذاریم.


امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:6
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal