شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
در بازدید معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور از طرح انتقال آب حرمک مطرح شد؛
250 لیتر بر ثانیه از کمبود آب شرب شهر زاهدان جبران می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: 250 لیتر بر ثانیه از کمبود آب شرب شهر زاهدان با اجرای فاز دوم طرح انتقال آب از حرمک جبران می‌شود.
به گزارش ...؛ "علیرضا قاسمی" در جریان دومین روز از سفر "مجید آقازاده" معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور به سیستان و بلوچستان و بازدید از طرح انتقال آب از حرمک به شهر زاهدان بیان کرد: فاز اول طرح حرمک و وارد مدار شدن خط انتقال 2 زابل به زاهدان از ایستگاه پمپاژ شماره 2 به سمت مرکز استان 250 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شرب شهر زاهدان اضافه خواهد کرد.
به گفته وی، در این راستا فاز اول طرح با اجرای 22 کیلومتر خطوط انتقال آب با انواع لوله فایبرگلاس 300 تا 500 میلی‌متر، 41 کیلومتر خط انتقال انرژی و برق‌رسانی، حفر و تجهیز پنج حلقه چاه شامل حفاری، ساخت اتاقک، خرید پمپ و تجهیزات الکتریکال و مکانیکال انجام و خط انتقال به ایستگاه پمپاژ شماره 2 متصل شده است و چاه‌ها در مدار قرار دارند، که 150 لیتر در ثانیه تامین آب صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول با اشاره به اقدام دیگر شرکت برای رفع بخشی از کمبود آب شرب شهر زاهدان افزود: با اتصال خط یک به دو در طرح انتقال آب از زابل به زاهدان 100 لیتر بر ثانیه دیگر به ظرفیت تأمین آب اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه مجموعاً 250 لیتر بر ثانیه انتقال آب به منظور رفع بخشی از کمبود آب شهر زاهدان در پیک مصرف آماده بهره‌برداری است افزود: به محض تست نهایی خط دوم که در چهار قطعه توسط شرکت آب نیرو به عنوان مجری طرح درحال انجام است این افزایش ظرفیت وارد مدار خواهد شد.
وی همچنین گفت: خرید و نصب پنج دستگاه الکتروپمپ جهت تقویت فشار ایستگاه‌های پمپاژ بین راهی با استفاده از توان معکوس توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در ایستگاه‌های پمپاژ طرح صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به سفر وزیر نیرو در ابتدای سال‌جاری و دستور ایشان برای اجرای فاز 2 طرح حرمک و تامین اعتبار مورد نیاز به مبلغ 620 میلیارد ریال به فوریت، گفت: عملیات حفر، تجهیز و اجرای خطوط انتقال آب و برق‌رسانی در دستور کار قرار گرفت که فاز 2 طرح با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال اجراست.
قاسمی ادامه داد: در این راستا حفر و تجهیز 3 حلقه چاه تکمیل شده و چاه‌های شماره 9 و 10، 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حداکثر تا پایان خرداد ماه به اتمام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در مجموع تا کنون 8 حلقه چاه در منطقه حرمک حفر و تجهیز شده است، اضافه کرد: انتقال خط برق برای چاه‌های جدید به طول 8 کیلومتر در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود فاز 2 طرح با وارد مدار کردن 5 حلقه چاه تا پایان خرداد ماه تکمیل و حدود 150 لیتر بر ثانیه ظرفیت‌سازی صورت گیرد، همچنین جهت انتقال آن و امکان بهره‌برداری مطالعات توسط مشاور طرح در حال انجام است.
وی در پایان وجود طوفانهای شن، گرمای هوا و عدم استقبال پیمانکاران از اجرای کار به دلیل صعوبت عملیات را، از عوامل اصلی تاخیر در تکمیل طرح عنوان کرد.
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal