شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
اخبار
1400/04/20
103 هزار نفر از جمعیت روستایی از آب شرب پایدار بهره مند شدند
یه گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان؛ علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به عقب‌ماندگی تاریخی این استان در آبرسانی، از سال 94 پروژه‌های ویژه آبرسانی با اعتبارات ویژه از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شد و از سال گذشته با پیگیری های رسانه ای و یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری اقدام های ویژه تری برای افزایش شاخص آبرسانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در سالی که گذشت 91 هزار نفر در 308 روستا به شبکه آب متصل و از ابتدای سال تاکنون 45 روستای فاقد آب با جمعیت بیش از 12 هزار نفر در این استان آبرسانی شدند و با اجرای هزار و 300 متر لوله گذاری تنش آبی تعدادی از روستای شهرستان نیمروز نیز مرتفع شده است.

وی با بیان این که در حوزه مرکز و جنوب استان با تعویض یا ارتقای سیستم پمپاژ مشکل آب شرب تعدادی از روستاهای دچار تنش آبی رفع شد، اضافه کرد: 23 روستای شهرستان دشتیاری نیز به شبکه آب بهداشتی متصل شده است و امیدواریم در آینده نزدیک با وارد مدار شدن دو روستای باقی‌مانده، مجتمع 25 روستایی دلگان‌ها تکمیل شود که با اتصال به خط انتقال زیرمجموعه مخزن صفرزهی از مجتمع تلنگ، آب شرب برای مجتمع فراهم خواهد شد.

ارتقای شاخص آب روستایی در گرو تامین 2445 میلیارد ریال اعتبار

این مقام مسئول، حفر و تجهیز چاه جدید را از دیگر اقدامات آبفا برای شهر و روستاهایی که منابع آبی آن به دلیل کاهش نزولات آسمانی خشک شده است برای گذر از تابستان امسال اشاره کرد و گفت: 28 قرارداد اجرایی به منظور آبرسانی به شهرها و روستاهای استان انعقاد و 33 مناقصه برای تأمین لوله، لوله گذاری و حفر چاه از ابتدای سال برگزار شده است.
تعداد بازدید:
1653
نویسنده:
نازنین کاوه
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal