شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
اخبار
1400/01/24
با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو صورت گرفت؛ هره‌برداری از 2 طرح آبرسانی، سهم سیستان و بلوچستان در دومین پویش وزارت نیرو
علیرضا قاسمی، مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان بیان کرد: 2 طرح شامل، آبرسانی به 20 روستای شهرستان تفتان و راه اندازی فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان با جمعیت تحت پوشش 63 هزار نفر، با دستور مقام عالی وزارت نیرو به بهره برداری رسید.
مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان صبح امروز، سه‌شنبه در مراسم افتتاح 6 پروژه صنعت آب و برق به ارزش 514.5 میلیارد تومان در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و مازندران، با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو و در قالب دومین هفته پویش #هرهفتهالفب_ایران در سال 1400 اظهار کرد: 2 طرح شامل، آبرسانی به 20 روستای شهرستان تفتان و بهره‌برداری از فاز چهارم آب شیرین کن به ظرفیت 10 هزار متر مکعب به ارزش 90.4 میلیارد تومان سهم سیستان و بلوچستان در این پویش است.
رفع تنش آبی 58 هزار و 500 نفر از ساکنین زاهدان
قاسمی با اشاره به راه اندازی فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان به ظرفیت 10 هزار متر مکعب در شبانه روز، افزود: با اضافه شدن این میزان از ظرفیت، کل شیرین سازی به 36 هزار و 500 متر مکعب می‌رسد.
وی حجم عملیات اجرایی این پروژه را حفر و تجهیز پنج حلقه چاه در حاشیه شمالی شهر زاهدان و اجرای 12 کیلومتر خط انتقال چدن داکتیل سایز 400، 500 و 600 میلیمتر با اعتبار هزینه شده 200 میلیارد ریال و احداث 4 واحد 2 هزار و 500 متر مکعبی RO به حجم کلی 10 هزار متر مکعب در شبانه روز با سرمایه گذاری 620 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به روش BOO عنوان کرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با وارد مدار قرارگرفتن این تاسیسات به طور متوسط تنش آبی جمعیتی معادل 58 هزار و 500 نفر از ساکنان شهر زاهدان مرتفع شود.
آبرسانی به بیش از 5 هزار نفر از جمعیت روستایی تفتان
مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در بخشی دیگر از سخنان خود از راه اندازی فاز یک مجتمع چاه احمد شهرستان تفتان خبر داد و تصریح کرد: مجتمع چاه احمد از توابع بخش نازیل شهرستان دارای 31 روستا و بر اساس آمار سال 95 ، با جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر است که با آبرسانی به 20 روستای این مجتمع پنج هزار و 18 نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.
وی حجم عملیات اجرا شده این پروژه را به میزان 39 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، 500 متر مکعب مخزن بتنی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای 500 متر خط برق و نصب ترانس 50 کاوا با اعتبار هزینه شده 84 میلیارد ریال عنوان کرد.
این مقام مسئول در خاتمه تصریح کرد: شهرستان تفتان دارای 289 روستا با جمعیت 38 هزار نفر است که با وارد مدار قرار گرفتن تاسیسات جدید تعداد روستاهای بهره مند از آب شرب به 141 روستا با جمعیت 21 هزار نفر رسید و شاخص بهره مندی از آب شرب در سطح روستاهای شهرستان از 53 به 62 درصد ارتقا یافت.
 
تعداد بازدید:
1708
نویسنده:
میثم اکبری
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal