شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
اخبار
1399/11/28
خسارت 45 میلیاردی و بحران آب؛ تحفه شرکت گاز برای جنوب شرق

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان: علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون بیان کرد: قطعی آب به دلیل آسیب دیدگی شبکه، مسئله ای است که در زاهدان به ویژه در رابطه با شبکه آب شور و شرب غدیر شهر با آن مواجه هستیم، متاسفانه وقتی خدمتی به مردم ارائه می کنیم به جای این که به گونه ای باشد که حلاوتش را احساس کنند، کامشان را تلخ می کنیم.

وی تصریح کرد: گاز یک نعمت است، سال های سال مردم مشکلات زیادی را برای تهیه آن متحمل شده اند، وقتی قرار است که این نعمت در اختیار آن ها قرار بگیرد، می طلبد کار هم به درستی انجام شود، از شرکت گاز و پیمانکاران آن گلایه مند هستم، بارها در جلسات اعلام کرده ایم که برای شبکه گذاری گاز، نیروهای آبفا در اختیار این شرکت خواهند بود تا مسیر خطوط را مشخص کنند، اما به اندازه ای اتفاق روی شبکه صورت داده اند که شبکه قدیمی دچار آسیب دیدگی شدید شده است.

قاسمی میزان خسارت وارد شده به شبکه آب زاهدان را بر اثر شبکه گذاری گاز، چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان اعلام و اذعان کرد : شرکت گاز تاکنون هزار و چهارصد و چهارده حادثه روی شبکه و تاسیسات شرکت آب وارد کرده است.

به گفته وی، در غدیر شهر و شهرک برق زاهدان که شبکه جدید احداث و بالای 27 میلیارد تومان هزینه کرده ایم، تاکنون 70 نقطه آن قطع شده است، لوله ای که هر نقطه آن قطع و ترمیم شده باشد، لوله نیست و در آینده مردم را بسیار اذیت خواهد کرد.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بسیار ناراحت هستیم که چرا وقتی مسئولان و پیمانکاران شرکت گاز اقدام به لوله گذاری می کنند، اطلاع نمی دهند و این کار بدون هماهنگی صورت می گیرد، اقدامی که در پی آن علاوه بر آسیب دیدگی لوله ها، شبکه آب نیز پر از گل و لای می شود و بعد از هر بار قطعی هزاران میلیون متر مکعب، آن هم در نقاطی که ارزش هر متر مکعب آب نزدیک 30 هزار تومان است، هدر می رود.

وی ادامه داد: وقتی مردم می بینند که این میزان آب پرت می شود، ناراحت می شوند و شرکت آب و فاضلاب را مقصر ماجرا می دانند، در حالی که چاره ای جز تخلیه لوله ها جهت احیای آن نداریم، شبکه باید آبدار باشد تا آن را نصب کنیم.

قاسمی با بیان این که علاوه بر این برخی از برنامه های آبفا در زاهدان، به دلیل مشکلاتی که شرکت گاز رقم زده با تاخیر چندماهه مواجه شده است، عنوان کرد: قرار بود شهرک جهاد زاهدان تا پایان دی ماه انشعاب دار شود، در همین راستا اول آذرماه خط را آبدار کردیم، اما هنوز نتوانسته ایم آن را به بهره برداری برسانیم، چراکه فقط در حال رفع عیوب هستیم.

وی گفت: عدم هماهنگی، گل و لای گرفتن شبکه، حفاری های مجدد و پرت بیش از 20 هزار مترمکعب آب، تنها بخشی از مشکلاتی است که به دلیل عدم هماهنگی شرکت گاز با آبفا، شاهد آن هستیم، برای رفع این مشکل مکاتبه کردیم، در صورتی که شرکت گاز پاسخگو نباشد، پیگیری قضایی خواهیم کرد، مستندات و استشهاد محلی هم موجود است.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر شرکت گاز و پیمانکاران آن جوابی برای مکاتبات و مشکلات به وجود آمده نداشته باشند، از طرق دیگر اقدام خواهیم کرد، چراکه خسارت زیادی به آبفا وارد کردند و علاوه بر این هجمه های زیادی در فضای مجازی بر علیه این شرکت وارد شده است، زیرا مردم نمی دانند که داستان چیست.


وی ادامه داد: انتظار ما این است که ادامه کار با هماهنگی پیش برود، نیروهای آبفا در کنار متولیان شبکه گذاری گاز هستند، در این راستا سه مرحله صورت جلسه تنظیم کردیم، اما باز هم وقتی کار را انجام دهند خبر نمی دهند، حتی اگر اتفاقی برای شبکه آب می افتد، از سوی شرکت گاز خبری دریافت نمی کنیم و فقط مردم هستند که اطلاع رسانی می کنند.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان با بیان این که می طلبد که دستگاه های خدمات رسان در برابر بیت المال حساسیت بیشتری داشته باشند، گفت: اطلاع رسانی شرکت گاز بعد از بروز حادثه باعث می شود که چند ساعت کمتر آب هدر برود، آن هم در شهری که تشنه یک لیتر آب است.

وی اظهار کرد: برای 400 لیتر در ثانیه بالای 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم، اما به دلیل آسیب دیدن شبکه و رفع مشکل به راحتی پنج هزار مترمکعب را بیرون می ریزیم که ضررهای زیادی برای استان به همراه دارد، از سویی هم متهم درجه یک این ماجرا اعلام می شویم.

قاسمی خاطرنشان کرد: کیفیت را نباید فدای سرعت کرد، کمیت و کیفیت در کنار هم ارزش دارد، بنابراین انتظار می رود که شرکت گار کام ما و مردم را تلخ نکند، گاز دار شدن همه نقاط این استان آرزوی قلبی ماست و هر همکاری که نیاز باشد در خدمت متولیان هستیم.

گفتنی است؛ با وجود پیگیری های مکرر خبرنگار ما برای مصاحبه اختصاصی با مدیرعامل شرکت گاز به منظور شفاف سازی موضوع و طرح مشکلات مردم، اما هنوز از سوی این شرکت اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

تعداد بازدید:
1661
نویسنده:
میثم اکبری
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal