شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
اخبار
1399/11/08
بهره برداری از طرح آبرسانی به 7 هزار و سیصد ساحل‌نشین تا اواسط 1400

علیرضا قاسمی مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام طرح آبرسانی به روستاهای مجموعه نوار ساحلی مکران شهرستان دشتیاری، تا اواسط 1400 جمعیتی بالغ بر 7 هزار و سیصد نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی آبفای استان، علیرضا قاسمی اظهار داشت: با هدف تأمین آب آشامیدنی سالم، اجرای طرح آبرسانی برای 7300 نفر از روستاهای نوار ساحلی شهرستان دشتیاری شامل روستاهای بریس، پسابندر، گواتر،شهرک گواتر، پشت و شمها با اعتبار 371 میلیارد ریال در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام طرح آبرسانی به روستاهای مجموعه نوار ساحلی مکران شهرستان دشتیاری، تا اواسط 1400 جمعیتی بالغ بر 7 هزار و سیصد نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

قاسمی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز روستاهای تحت پوشش از طریق سایت آبشیرینکن پسابندر تأمین میشود افزود: با اجرای این پروژه و آبرسانی به مجتمع 25 روستایی دلگان ها شاخص بهره مندی این شهرستان از آب سالم 21 درصد ارتقا پیدا می کند.

وی در خصوص حجم عملیات پروژه گفت: این طرح شامل 136 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع است که 25 کیلومتر از محل آبشیرینکن تا روستای بریس بر عهده نیروی دریایی ارتش است.

مدیرعامل آبفای استان سیستان و بلوچستان افزود: در این طرح احداث 5 مخزن بتنی زمینی و 2 مخزن هوایی به ترتیب با حجم 7000 متر مکعب و 250 متر مکعب برنامهریزی و 3 باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیتهای متغیر پیشبینی شده است.

این مقام مسیٔول با اشاره به اینکه کلیه ترانشه های پروژه بریس سنگی است افزود: در حال حاضر، از 43 کیلومتر عملیات لوله گذاری روستای مذکور، تاکنون حدود 22 کیلومتر از ترانشهها حفاری گردیده و 10 کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته است و با 22 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

قاسمی افزود: اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع پسابندر، گواتر و پشت نیز در دست اجرا بوده و تاکنون از 47 کیلومتر حجم عملیات کل 10 کیلومتر حفاری شده و 5 کیلومتر لولهگذاری گردیده.

وی درخصوص اجرای خط انتقال و شبکه روستای شمها نیز اظهار داشت: کل حجم عملیات پروژه 14 کیلومتر است که تاکنون 9 کیلومتر حفاری و 8 کیلومتر لوله گذاری شده است و این پروژه نیز با 38 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
این مقام مسیٔول در خاتمه عنوان کرد: تأمین آب روستاهای بریس و شمها منوط به تکمیل خط انتقال این پروژه است که در تعهد وزارت دفاع میباشد.

تعداد بازدید:
1288
نویسنده:
میثم اکبری
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal