شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
اخبار
1399/11/01
پیشرفت 70 درصدی پروژه آبرسانی به 261 روستای جنوب شرق

علیرضا قاسمی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: پروژه آبرسانی به 261 روستای جنوب سیستان و بلوچستان با هدف بهره مندی 74 هزار نفر از آب سالم در دست اجراست.

علیرضا قاسمی، مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان بیان کرد: مجتمع 261 روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی روستایی کشور است که با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

وی با بیان این که این پروژه بعد از اتمام 74 هزارنفر را در شهرستان های چابهار و قصرقند تأمین آب می‌کند،افزود: حجم عملیات اجرایی صورت گرفته در این طرح شامل 300 کیلومتر خط انتقال اصلی و فرعی، 370 کیلومتر شبکه توزیع 21 هزار مترمکعب مخزن ذخیره پکیج تصفیه آب به ظرفیت 200 لیتر در ثانیه و ایستگاه پمپاژ است.

به گفته این مقام مسئول، مدیریت اجرایی صورت گرفته به گونه ای است که با اجرای خطوط انتقال، روستاهای منطقه از آب شرب و بهداشتی بهره مند شوند و با صرف هزینه های صورت گرفته بیشترین بهره وری حاصل شود.

وی ادامه داد: در راستای این هدف 185 روستا با استفاده از پکیج تصفیه آب و ظرفیت خطوط موجود از نعمت آب شرب بهره مند شده اند.

قاسمی گفت: پروژه با 70 درصد پیشرفت در اجرا، همچنان نیمه تمام است و بخشی از ساختار اصلی آن باقی‌مانده، با این وجود می تواند مشکل آب شرب 185 روستا را مرتفع کند.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در راستای تسریع در پیشرفت پروژه های اجرایی در سال جاری نسبت به خلعیت پیمانکاران که عملکرد آن ها مناسب نبود،اقدام و پیمانکار جدیدی پس از دو مرحله تجدید مناقصه انتخاب شد که بر اساس برنامه زمان بندی مصوب باید نسبت به اتصال خطوط انتقال اصلی و فرعی و شبکه های توزیع و رفع نواقص اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه اجرای طرح، روستاهای جدید در حوزه تلنگ به مجموعه اضافه خواهند شد و در آینده نزدیک شاهد بهره مند شدن تعداد 52 روستای جدید حوزه تلنگ خواهیم بود و در مرحله بعد نیز روستاهای منطقه عورکی به طرح اضافه می شوند.

قاسمی اضافه کرد: سایر تأسیسات اصلی شامل احداث تصفیه خانه اصلی با ظرفیت نهایی نیر در دستور کار قرار گرفته که مناقصه آن در حال نهایی سازی بوده و مکاتبات لازم به منظور نحوه‌ی تأمین مالی اجرای پروژه به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال شده است.

تعداد بازدید:
1328
نویسنده:
میثم اکبری
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal